Smärta och tandagnisslan.. nya dressyrstövlar

Miagi

Trådstartare
Fy fabian vad smärtsamt det är med nya stövlar.. :mad:
Igår köpte jag ett par Perie Anky :love: som kanske någon läst om tidigare.

Men shit vad smärtsamt!
Jag fick tips att lästa ut dem i vristen av expediten då de trycker rejält på ovanfoten och försvårar att komma ner i foten.
Så pass att jag skrapar upp en bit skinn :( på ovanfoten. Jag har tydligen höga fotvalv...?

Just nu är det lite blötta och jag töjer långsamt ut vristen, men hoppas det kanske räcker. Innan jag tar till skomakaren.. Bara man härdar ut så måste dem ju forma sig till slut.

För tillfället måste jag ta en paus i några dagar och låta fötterna läka. För just trycket som bildas när jag går, på foten är outhärdligt då jag redan har så ont!(svullen och röd, kan ej ha vanliga skor nu)

Några som haft samma svåra smärtor?

Åh jag som vill rida i dem.. men det kan bli svårt om jag knappt kan röra mig ett steg.

Att komma ur är inga problem eftersom jag bara har nylonstrumpor på och mina flashiga shorts.. hehe! :D

TIPS TIPS????

I Övrigt så är de så snygga :love: och väldigt sköna inuti. Sulan inuti är riktig komfort. De kommer bli mina älsklingar för resten av livet. :love: :banana:

Sv: Smärta och tandagnisslan.. nya dressyrstövlar

Jo det är samma par. Men i affären gick de bra att vandra runt och känna efter.

Men sen under dagen efter köpet så började jag få blå märke, sen på kvällen skulle jag gå in dem, glad i hågen satte jag på dem. Smärtan som mötte mig var inte nådig. Hade på mig dem i 1h. Sen pallade jag inte mer.

Imorse grät jag när jag försökte :smirk: stod ut i 30min.
Prövade att ta ur sulan o kil, då gick det bättre för foten men kunde då inte böja benen alls.. haha, såg ut som en stelopererad robot..

Eftersom den inte satt tajt runt foten så kan den ju inte forma sig efter fotens oansida?? Eller..

Antar att jag får uthärda detta.. mamma tycker jag är knäpp som plågar mig. Men vaddå de är snygga!!!!

Nu förstår jag varför jag rider i skor och skoridbyxor....
förutom att det är snyggt förstås.

Varför du inte lämnade tillbaka dom förstod jag inte... Nu är det nog för sent när du har använt dom så mycket, men jag tycker att du borde sälja dom poch hitta nya.
Eller skicka tillbaka dom och be dom sy om dom.

vet inget som lindrar smärtan direkt men spraya talk inuti stövlarna och på dina fötter så går det lättare att få på dem. Sen finns det superbra skavsårsplåster, compeed, blir som extra skinn och sitter bra!

Gå till skomakaren och be att de töjer ut dem lite. Beroende på lädrets kvalitet kan de väl töja upp till 1,5- 2 cm tror jag.

Visst, nya stövlar är inte bekvämt, men det får finnas gränser på lidandet !

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka