Smarta lösningar till lösdrift..?

K

koftena

Vi ska bygga en lösdrift till mina två ponnier...fjording o shettis/isis. Dom kommer gå i skogshage hela tiden då fjordingen är fånghäst. Skulle gärna se bilder på enkla varianter på lösdrift.
Gärna snyggt som smälter in lite i skogen.

Storleken kommer vi anpassa så det får plats tre hästar godkänt. Dom har boxar inne i stallet men trivs ute året om så dom kommer få gå så.

Har ni några tips? Tror ni det fungerar med bara marken uppe i skogen som underlag eller blir det kladdigt?
Annars tar jag gladeligen emot enkla o billiga tips på underlag i lösdriften. Kommer inte att gjuta betonggolv för att tillägga.

Självklart får dom halm/torv el liknande att ligga på men som bottenunderlag.

:love:
 
Sv: Smarta lösningar till lösdrift..?

Vi har köpt en "mark-armenring" i plast som är grusad under, i och över.

Under är lite grövre grus och i/på finare. Det är rätt nytt men än så länge verkar det hålla torrt så vi tänkte halma på till hösten.

Om du vill ha namnet på firman och adress till hemsidan får du gärna PMa.
 

Liknande trådar

Anläggning Snart börjar det vara dags för installning, eller i alla fall dags för att börja använda den nya lösdriften. Jag har slagit på stort den...
Svar
14
· Visningar
3 629
Senast: Luff
·
Islandshäst Hej. Tänkte bara höra med er alla där ute som har sina hästar på lösdrift. jag och min sambo hyr ett hus med marker så vi har tänkt...
Svar
14
· Visningar
3 667
Senast: Cicci
·
L
Hästmänniskan Har en tom, jättestor lada som jag tänkte ha lösdrift i. Tänkte ha halm som underlag för hästarna att ligga på och strö det i halva...
Svar
2
· Visningar
1 301
Senast: zzz
·
Anläggning Min tur att lägga upp ritningar och ställa tusen frågor :D Det är fritt fram att förkasta eller komma med andra förslag om precis allt...
Svar
7
· Visningar
3 149
Senast: __Stilett__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp