Smärta i njurområdet

coolia

Trådstartare
Min konstiga kropp reagerar med stark smärta så fort jag ska göra något tråkigt. Det är ju helt klart ett hjärnspöke men det är förbenat jobbigt. Tömma diskmaskinen = oerhört stark smärta. Dammsuga = kroppen viker sig i smärta. Bädda rent = nästan omöjligt att göra pga av smärtan. OSV. Smärtan är så stark så jag börjar svettas och måste ta pauser.
Så hur ska jag bryta denna onda cirkel?

Kontakta en fysioterapeut och/eller en arbetsterapeut för råd kanske.

Jag får också ont vad jag än gör men inte så jag viker mig. Måste lägga mig på sängen alltid när jag gjort något som orsakar smärta.

Ja något måste göras. Hemmet förfaller trots att jag har tid. Jag orkar bara inte. Tvingar mig att göra det absolut mest akuta men mer än så blir det inte.

Ja
Kontakta en fysioterapeut och/eller en arbetsterapeut för råd kanske.

Jag får också ont vad jag än gör men inte så jag viker mig. Måste lägga mig på sängen alltid när jag gjort något som orsakar smärta.
Jag gillar förstås inte att du har ont. Dina problem är värre än för mig. Vad gör du för att orka?

Ja

Jag gillar förstås inte att du har ont. Dina problem är värre än för mig. Vad gör du för att orka?
Jag undviker att göra flera saker i rad utan sprider ut det över tid och vilar emellan. T.ex. dammsuga en dag och vila dagen efter eller bara göra småplock. Tar pauser mitt i och gör stretchande rörelser.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 902
Hundhälsa Gamlingen på 10 år har fått lättare att sträcka sig på äldre dagar. Som den försiktiga själ han är (om man vill va elak är han jäkligt...
Svar
3
· Visningar
954
Senast: Lenis
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Drygt 10 veckor har gått sedan min ridolycka nu. 6 veckor efter armbrottet så hade själva brottet läkt fint, men jag kunde inte röra...
Svar
0
· Visningar
799
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Varning för lång tråd... men jag behöver verkligen buke nu. Mer än någonsin. Min mamma har nyligen blivit diagnostiserad med en...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 720
Senast: Kalmarbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar