Smart förvaring

LadyCovergirl

Trådstartare
Jag ska i helgen flytta till ett hus :bump: Dock är huset mindre jämfört med det radhus jag bott i de senaste åren. Det saknas t.ex. klädkammare och köket är mindre än mitt nuvarande.
Vad har ni för smarta tips gällande förvaring? Det kan gälla både kläder, skor, mössor/vantar/halsdukar, köksattiraljer osv.
Gällande kläderna har jag två byråer men det funkar inte så jättebra för alla mina byxor, klänningar, kjolar och skjortor.

Bilder och andra förslag mottages gärna. Dock, jag snickrar och pysslar inte så gärna utan köper gärna färdigt :o

Bilder på huset för inspiration kan jag förhoppningsvis bjuda på i helgen.

Sv: Smart förvaring

Skoskåpen Trones från Ikea är suveräna till att ha vantar o mössor i. Skor också för den delen..... hihihi. Jag har lagt ett hyllplan i ek en bit ovanför så att man slipper skiten som samlas i facken uppe... Men du kanske inte har lika mkt grus som jag hemma hos dig. Hundarna är fantastiska på att asa in den underbara grusgången......
Ikeagardrobslösningar är ju också VÄLDIGT praktiska... Ett par 1m lådor sväljer det mesta. Jag har spegeldörr på så smälter de mer in i rummet. Dessutom behöver man ju speglar ibland...
Jag har ett bord i vardagsrummet där man kan förvara saker i det. Bra med lite plädar o kuddar.
Hur dan säng har du? Smart med förvaring där också

Ska kolla på de skåpen vid tillfälle. Grus kan det nog bli, men katterna drar inte in lika mycket som ett par hundar ;)
Spegel har jag redan en utmärkt så just det är jag inte ute efter, men garderober kan jag ju kolla på ändå.
Mitt vardagsrumsbord innehåller ingen förvaring men är så perfekt och noga utvalt att det inte förändras :p
Under sängen har jag hittills haft två lådor, möjligen från Ikea, den ena med stallkläder och den andra med sängkläder. Så, utrymmet under sängen är paxat...

Men olika garderobslösningar från Ikea, EM osv ska jag kika på.

speglen på gardroben var mest för att det förstorar rummet... kan bli lite klumpigt med en 60cm klump.... det beror ju på var man har dom...

Jag har satt upp Tronesskåp på insidan av garderobsdörrarna, så där får jag undan en hel del vardagsskor osv.
Sen har jag stora lådor under sängen för sängkläder och handdukar, så slipper man ha det i garderoberna. höga garderober som går ända upp till taket sväljer också en himla massa. Ikea for the win :D

Mitt bästa tips är att rensa och bara ha kvar det som behövs. ;)
Jag bor på 28 kvadrat och har det ganska rymligt. :)

Smågrejer (och skor) kan man förfara i förvaringsfack. IKEA har en serie som heter Skubb. Superpraktiskt! Jag har det i hallen istället för skohylla eftersom jag inte får plats med någon riktigt skohylla.. Om du skaffar en garderob finns det också en del smarta lösningar på IKEA för att maximera förvaringsmöjligheterna i den. T.ex. finns det speciella byxgalgar, som rymmer 5 par byxor, men tar lika mycket plats som 1. Det finns också extra stänger som man hänger nedanför den vanliga klädstången, så att man får två rader med kläder.

Liknande trådar

Hemmet Det är visserligen ett par veckor kvar innan vi får tillträde till vårt hus. Men funderingarna är såklart redan i full gång. Har under...
Svar
6
· Visningar
1 375
Senast: Zewz
·
Hemmet Vi har ett rum som vi inte vet hur vi ska inreda riktigt. Det som måste få plats är minst ett skrivbord och våran träningsbänk...
Svar
3
· Visningar
1 532
Senast: Tjôta
·
Övr. Hund Nu kära Buke tänkte jag se om det finns någon som kan ge bra tips. Hunden är en Rottis hane, 8 år. Inte "smartaste " nöten ur sin kull...
Svar
7
· Visningar
1 954
Senast: BobberiBoo
·
Övr. Hund ... det här är:) Jag kan avslöja så mycket att det är en ras som jag möjligen skulle kunna tänka mig (om ni kommer ihåg min tidigare...
2
Svar
20
· Visningar
4 531
Senast: Lilahnee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar