Smarrigt foder

Jofta

Trådstartare
Jag får förhoppningsvis hem min nya häst i veckan. Han är absolut inte mager men lite mer mage hade inte skadat. Han är dock av den kräsna sorten. Självklart ska han få en massa hö, det är ju de viktigaste. Men finns det något foder som de flesta hästarna brukar tycka är lite extra gott? Förstår att det är individuelt men det finns ju så mycket att välja på.

Sv: Smarrigt foder

Utgå från höanalysen ochbörja med att hitta ett kraftfoder som på effektivaste sättet täcker hästens behov.

På så sätt behöver du inte truga i hästen onödigt stora mängder kraftfoder. Kanske behövs inget kraftfoder alls om du har tur?

Äter hästen inte av det fodret så får du såklart leta vidare bland likartade foderslag. Alla hästar har ju olika smak...:)

Liknande trådar

Foder & Strö Hej allihopa, Lyssnade på en intressant föreläsning som Eva Gudmundsson höll i här om dagen. Där berättade hon bland annat att hon...
2
Svar
21
· Visningar
1 910
Senast: Efwa
·
Foder & Strö Suck, nu är vi där igen. Efter att ha varit helt bra i magen hela sommaren och inte stått emot det minsta i ridningen så börjas det igen...
Svar
5
· Visningar
626
Senast: Linda_A
·
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
522
Senast: Sryoqwe
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 070
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar