Smarriga barnmatsrecept

Bakade potatiskakor till det äldre barnet. Basen är typ kokt potatis, smör och mjöl. Sen kan man tillsätta olika smaker, typ örter eller ost eller vad man nu vill testa. Perfekta som melliskakor.

Använde pepparkaksformar när jag stansa ut så det blev lite skojigare också.

Kan leta resa på recept om någon är intresserad, kommer definitivt baka dessa denna gången också.
Blir det som vanliga kakor som man fikar med? Eller blir det kladdigt? Tips på vad man kan stoppa i handen på barnet "on the go" är alltid bra. Till dottern, 2 år, har jag alltid russin i små förpackningar(köpes i 6-pack) i ryggsäcken men det gör ju inget om man kan variera sig lite.

Blir det som vanliga kakor som man fikar med? Eller blir det kladdigt? Tips på vad man kan stoppa i handen på barnet "on the go" är alltid bra. Till dottern, 2 år, har jag alltid russin i små förpackningar(köpes i 6-pack) i ryggsäcken men det gör ju inget om man kan variera sig lite.

Det blir som vanliga kakor. Perfekt att ha med till öppna förskolan och andra utflykter.

Senast ändrad:
Jag vill jättegärna ha receptet!

20150820_093950.jpg

Jag och dottern har varit ute och plockat blåbär, skördat alla möjliga bär i trädgården osv sista tiden. Brukar alltid avsluta blåbärsplockning med att göra en smoothie var på frysta blåbär och eventuellt annan frukt om vi har något spännande tillgängligt. Sist, för ett par-tre dagar sedan, hade vi ont om mjölk/filmjölk att mixa ut det med. Inte heller någon annan frukt. Den lilla skvätten mjölk vi hade frös illa kvickt innan jag mixat ihop det så när det var färdigmixat var det mer glass. Svalkande och jättegott. Dottern var överlycklig. Det skulle jag utan tvekan kunna bjuda vår kommande bebis på en varm sommardag. Nu finns det ju massor med bär i skogen häromkring så det är perfekt!

Jag och dottern har varit ute och plockat blåbär, skördat alla möjliga bär i trädgården osv sista tiden. Brukar alltid avsluta blåbärsplockning med att göra en smoothie var på frysta blåbär och eventuellt annan frukt om vi har något spännande tillgängligt. Sist, för ett par-tre dagar sedan, hade vi ont om mjölk/filmjölk att mixa ut det med. Inte heller någon annan frukt. Den lilla skvätten mjölk vi hade frös illa kvickt innan jag mixat ihop det så när det var färdigmixat var det mer glass. Svalkande och jättegott. Dottern var överlycklig. Det skulle jag utan tvekan kunna bjuda vår kommande bebis på en varm sommardag. Nu finns det ju massor med bär i skogen häromkring så det är perfekt!

Jag gjorde glass på mixad banan och vattenmelon häromveckan. Jag tyckte den var jättegod, men ungarna gillade den inte. Men de tycker inte om vanlig isglass heller, så jag skyller på det. :-)

Jag brukar göra bananglass. En fryst banan mixas med hallon eller blåbär eller andra bär. Det blir som sorbet om man äter direkt, men blir finfina glasspinnar också om de får frysa en stund.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har haft åldersnojja i stort sett hela mitt liv. Jag har verkligen varit skräckslagen inför tanken på att bli gammal, och tyckt att... 2
Svar
20
· Visningar
5 933
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Precis på dagen tre månader efter min ridolycka så fick jag äntligen möjlighet att komma upp på en hästrygg igen! :banana: Det var lite...
Svar
0
· Visningar
813
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tittar ytterst sällan på TV, är inte särskilt intresserad av det och har inte tid. Visst kan det hända att det finns bra saker som...
Svar
0
· Visningar
510
Senast: cassiopeja
·
Tjatter Välkommen till teminsstarten på Stall Hästlyckan. Härmed meddelas att du blivit antagen till årets nybörjargrupp för vuxna och vi... 64 65 66
Svar
1 300
· Visningar
53 338
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka