Smala stycken!

mumin

Trådstartare
Jag gör min hemsida i FrontPage och har problem med att styckena blir alldeles för breda och det blir jobbigt att läsa. Jag hittar ingenstans som man kan begränsa det, nån som vet? Antingen hur man låter FrontPage fixa det (helst) eller hur man kodar in det? Är en teknisk idiot och är inte direkt nån stjäna på kodning..

Tack på förhand!!
 
Sv: Smala stycken!

  1. Om du bara ska ha det på ett enskilt stycke kan du ju lägga in den i en
    <p style="margin-left: 20; margin-right: 20">texten bla bla bla</p>
  2. alt.
    ... <head>
    <style><!--
    .Stycke{margin-left: 20; margin-right: 20}
    --></style>

    </head>
    ...<p class="Stycke">bla bla bla</p> ...
  3. Om hela sidan ska ha marginaler så skriver du i body taggen
    (<body style="margin-left: 20; margin-right: 20">)
 
Sv: Smala stycken!

Om man inte absolut vill ha en sida med styckesformateringar så rekommenderar jag också tabeller...
 
Sv: Smala stycken!

Jag har försökt med tabeller, men poängen är att dte inte hjälper att jag ställer in bredden på tabellen, för den fortsätter skriva utanför den i alla fall..
 
Sv: Smala stycken!

Är man så oteknisk som jag och framförallt inte vill lägga massor av tid på kodning eller betala massa pengar så fortsätter man med FrontPage, och dte var inte där frågan låg.

Jag skriver texten i tabellen, men trots begränsningen så fortsätter texten bara utanför.. Vet inte varför..
 

Liknande trådar

H
Gravid - 1år Jag är gravid i 15 veckan och är så fruktansvärt velig!!! Jag och den eventuellt blivande pappan har varit tillsammans i drygt 4 år...
2 3
Svar
58
· Visningar
10 429
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna
  • Valp 2024

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp