Smala barn, var hittar man kläder?

Status
Stängd för vidare inlägg.

break_a_leg

Trådstartare
I dag var sonen och vägde/mätte sig. Han börjar bli som sin syster, ett smalt barn trots att han äter det mesta, tom skolmaten. Skolsyster undrade nog om han åt eftersom han bara gått upp 0,5 kg på ett drygt år. Man känner sig lite som morsan som inte låter sina barn äta ordentligt :crazy:

Men var hittar man kläder till smala barn? Köper jag "normalstorlekar" till dem så måste de ha skärp/bälte för att brallorna ska sitta uppe. När vi var i USA hittade vi jeans i "extra slim"- varianten, men något sådant har jag inte sett i Sverige.
 
Sv: Smala barn, var hittar man kläder?

Finnes klesbutikken Okaidi i Sverige, eller evt. en annen fransk barneklærsbutikk? Disse er nok litt dyrere, men klærne har 'franske' størrelser, dvs. at de er laget for smale barn.

Fikk kjøpt en skikkelig tøff jeansbukse til min lillebror der; han blir 9 i år og er veldig lang og tynn. Den satt som et skudd :-)
 
Sv: Smala barn, var hittar man kläder?

Nej, den butiken finns inte i Sverige. Men jag ska skriva upp namnet då min man brukar åka till Oslo och jobba ibland.
 
Sv: Smala barn, var hittar man kläder?

ska det vara en fransk klädbutik så finns Petit Patapon i huvudstaden. Där finns äöven en annan liten fransk butik (bara nåt kvarter därifrån - ameo har varit där och rekat, när Selma behövde fiiin klänning när vi gifte oss...)

(minns inte var du bor - om jag nånsin vetat :p)

Själv var jag också smal som en binnikemask upp till högstadieåldern, så att min mamma fick sy in B-storlekarna... (FINNS detta system fortfarande på barnkläder, eller är det bara centilong som gäller numera??? Vi har ju precis passerat 100 cl, så jag har ingen större koll faktiskt..)
 
Sv: Smala barn, var hittar man kläder?

Jag bor ju utanför huvudstaden, så jag får väl åka in och reka där... Nu finns det ju bara centilong, vissa klädkedjor har börjat med D-storlekar för de större barnen, men det finns inte något för de som är smala vad jag har sett.

Det är likadant med ridbyxor till dottern, jag får köpa tyska märken så att det inte ska fladdra för mycket.
 
Sv: Smala barn, var hittar man kläder?

Om nu franska storlekar är smalare så finns ju postorderkatalogen La Redoute där de har barnkläder.
 
Sv: Smala barn, var hittar man kläder?

Förstår precis vad du menar.
Jag har tre vandrande pinnar till barn, trots att dom äter med god aptit.
 
Sv: Smala barn, var hittar man kläder?

Du är inte ensam om att ha ett smalt barn, min pojke är 4 år och är ganska lång för sin ålder men han har ju inget fett på kroppen och alla byxor liksom hasar ner för rumpan så han ser ut som en hipp hoppare och det är inget jag direkt vill.

Dom byxor som sitter bäst på honom är swettisbyxor och wct- byxor jag har lyckats hitta enstaka par av jeans som sitter uppe på den smala stjärten på dom vanliga klädaffärena. Vissa har gummiband i byxlinningen som man kan spänna ungeför som i mammabyxor och det är suveränt! Tyvärr har jag bara lyckats hitta 2 par sådana byxor hitills och dom finnas inte kvar i sortimentet nåmera :cry:

Lycka till i kläddjungeln

Anneli
 
Sv: Smala barn, var hittar man kläder?

Min snart 8-åring är också smal. Tur som är tycker han det är coolt med stora kläder. Men skärp blir det i alla byxor.

Det stämmer nog med La Redoute, handlar lite där och då har kläderna suttit bättre :)
 
Sv: Smala barn, var hittar man kläder?

Kompisens äldsta dotter är oxå väldigt smal, de är smala hela familjen men ialla fall, hon får sy in kläder för att de ska sitta upp ordentligt. Dottern är fyra år så hon gillar inte skärp något vidare...
 
Sv: Smala barn, var hittar man kläder?

Mina barn är också smala och jag brukar handla på Exit. JC har också kläder för smala barn från storlek 120 cl och uppåt.
 
Sv: Smala barn, var hittar man kläder?

Ja, på JC har vi hittat en jeansmodell för tjejer som sitter uppe utan skärp. Jag får väl titta på pojkavdelningen också.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Sadelpadd eller inte?
  • Stötdämpning -sits

Omröstningar

Tillbaka
Upp