Smal eller mager?

Sv: Smal eller mager?

Nej, hon ser inte sjuk ut:) där finns muskler på armar o ben o ingen mage som står ut som en boll:)

Oj, men får det lov att vara så? Om det har gjorts 10 anmälningar, måste de inte kollas upp då? Jag har ingen aning om hur sådant fungerar. Men om det är en nära relation borde du ju veta att det inte bara är själva vikten på barnet som oroar dej, utan allt det andra också. Hur gammal är han?

Undrar lite vart går gränsen mellan smal o mager hos barn? Jag tycker smal är när man ser ett välmående ban lite lagom runda armar o ben o inga benknotor som sticker ut, mager kan man räkna revben o armar o lår är supertunna... NÄR är det dags att reagera med anmälan om vanvård?

Ett BMI på ett barn på 14,4... vad skulle ni säga om ni hörde det?

Min äldsta dotter är 4år och väger 17,3 kg och är 102 cm lång,BMI 16,6.
Min yngsta är 3 år och väger 11,5kg och är 91 cm lång BMI 13,9

Jag skulle inte vilja bli anmäld utav ngn som ser hur smal hon är, hon äter som en häst är pigg som få.
Hon är utredd sedan hon föddes men läkarna hittar inga "fel"

Bild på yngsta dottern
13893600.jpg

13893512.jpg

äter som en häst är pigg som få.

Bild på yngsta dottern
13893600.jpg

Ja, men samma här som den förra tjejen som visades... den här ungen har muskler på armar o ben o ser frisk ut. Ni båda säger att de äter o är pigga det är inte så i det här fallet jag talar om... den ungen äter inte mycket o är seeeeg sitter helst i soffan hela dagarna o som sagt i mina ögon MAGER:crazy:

Vad tycker ni om denna bilden då? En unge på 19 månader jämfört med barnet jag talar om som är 4,5 år. Är det normalt med så magra ungar?:crazy:

En familj jag känner har två barn som är sådär smala. De äter men är ändå nästan precis sådär. Skillnaden mot din beskrivning är väl att de är pigga och glada.

Konstigt att era anmälningar inte tagits upp tycker jag. Som sagt så tycker jag dina andra misstankar är värre, att han inte äter ordentligt eller verkar pigg o glad. Måste de inte kolla upp det om de får in amnälningar?

Problemet med dom här BMI tabellerna på internet är att dom enbart tar hänsyn och räknar efter medelbarnet dvs ekvationen är fel för alla barn som är kort eller lång för sin ålder.
Man måste ta mer hänsyn till långd än ålder men det gör inte dessa beräkningar. Den räknar på det BMI som är medel för medellånga barnet i en viss ålder.
För att få rätt mätresultat så måste man först kolla i vilken ålder medellängden motsvarar den längd barnet har och sedan sätta mätaren på den ålder.

Konstigt att era anmälningar inte tagits upp tycker jag. Som sagt så tycker jag dina andra misstankar är värre, att han inte äter ordentligt eller verkar pigg o glad. Måste de inte kolla upp det om de får in amnälningar?

Det kan ju finnas flera skäl till att "inget har hänt" alltifrån att barnet faktiskt har trillat mellan stolarna och inte fångas upp av skyddsnätet till att någon faktiskt har tittat på anmälningarna och tagit reda på hur det står till med barnet och att det finns en förklaring till hur barnet ser ut, som inte TS vet om.

Kl

Min äldste son som är 6 år i feb och sista vägningen mätningen var 122 cm och 21 kg, har alltid varit liten i maten och tunn även som bebis. Det släppte med maten när han började dagis på heltid och åt där vid 4½ års ålder! Nu är han vad jag kallar smal med massa muskler. Definitivt inte mager då revbenen bara syns lätt (min bror var MAGER ) men både min son och min bror är aktiva typer som det är full rulle på hela dagarna och dessutom är min son väldigt frisk av sig.

IMG_1213.jpg

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter mitt förra blogginlägg kom jag att tänka på det här med att jag var bra på att förtrycka mig själv under min uppväxt… Och då kom...
Svar
19
· Visningar
3 813
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har verkligen snöat in på att lära mig mer om hormoner och hälsa nu, och jag älskar verkligen känslan av att vara driven av ett...
Svar
0
· Visningar
1 648
Senast: cassiopeja
·
Tjatter Vi är ju alla vuxna här så nu är det kanske läge att fundera på hur ni var som barn? Vad pysslade ni med när ni inte sov?:D Var ni ett...
2 3
Svar
50
· Visningar
5 779
Senast: nickan1
·
G
Hundhälsa Min älskade Cerberus har alltid varit väldigt tunn. Som valp var han som valpar är mest, men från att han blev junior så har han varit...
2
Svar
27
· Visningar
4 384
Senast: Galathea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV