Smaksätta vatten?

J

Jennifer80

Min pålle dricker dålig nu när det är kallt, han pigg och glad för övrigt, men idag såg det nästan så ut om han inte har druckit ngt under natten. Visserligen har de vatten i hagen men
han dricker väldigt lite.:(

Skulle man kunna ha typ lättdryck, eller nå äppeljuce i vatten?
Tips?:confused:

Sv: Smaksätta vatten?

Jag använde äppelkoncentrat i vattnet till min förra häst ett bra tag under ngn vinterperiod Fungerade bra i början, dock verkade hon tröttna på det efter ett tag och började dricka lika lite som innan igen... Men det är ju värt ett försök :) Jag brukade lägga äppelbitar och morotsbitar i också = extra gott ;).

Prova att ge hästen ljummet vatten!

Annars brukar jag ge betfor med mycket vatten i om jag vill att hästen ska få i sig mer vätska.

Tack för tipset jag kan ju börja med äppelkoncentrat, provade med jummet vatten, men då var han lika ointresserat.

Hur mycket äppelkoncentrat och hur mycket vatten ungefär hade du i ?

Jag brukar hälla några droppar Chevinal plus i vattenhinken , det blir stor skilnad, dricker mycket mer. Chevinal har ju väldigt kraftig smak som åtminstone min häst tycker om.

Äppelcidervinäger brukar många tycka om plus att det är mkt nyttigare än Juice o sånt. Har en stor fördel då man kan få allt vatten att smaka likadant om man åker iväg på tävlingar o sånt o hästen är kinkig med smaken på vattnet, att de ska smaka "som hemma". Ge först i maten några dagar så du säkert ser att hästen gillar det!

Liknande trådar

Hundhälsa Jag flyttade tillbaka från Storbritannien till Sverige i Oktober i år, och tog då med mig mina två hundar: 1 okastrerad hane, border...
Svar
5
· Visningar
1 120
Anläggning Behöver hjälp att förstå hur detta ”omöjliga” kan ske! Min häst står i en utebox. Det är totalt två uteboxar som hör till stallet, så...
2
Svar
32
· Visningar
2 506
Senast: Emma-pemma
·
Hästvård Kommer ut till stallet och hittar min häst med jätte svullna ben på alla fyra, tänk lite lymfangit. Ingen temp, äter ok om än lite...
Svar
18
· Visningar
2 609
Senast: super
·
Katthälsa Tant siames är 12 år i vinter och har aldrig haft urinproblem. Tills nu. I skrivande stund är hon helt nyopererad för urinsten. Stenar...
Svar
1
· Visningar
733

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Tillbaka