Smakligt kraftfoder?

sassiball

Trådstartare
Jag behöver tips till en häst som inte gillar havre och betfor, soja eller lusern. Och hon är tunn och behöver det! Som väl är gillar hon hösilage (som jag inte har några värden på tyvärr) Jagfunderar på lusern - hackad strå. Det har jag inte provat ännu. Är det smakligt? Hästen är ett treårigt halvblod som jag fick hem igår. Har stått på kornkross förut så jag skaffar nog hem det också.

Sv: Smakligt kraftfoder?

Fibergi, kanske lite dyrt, men det brukar dom tycka om.
Annars har jag börjat med nått som heter HP, är nåt liknande som Fibergi. Och det verkar dom tycka om jättemycket.

Jag behöver tips till en häst som inte gillar havre och betfor, soja eller lusern. Och hon är tunn och behöver det! Som väl är gillar hon hösilage (som jag inte har några värden på tyvärr) Jagfunderar på lusern - hackad strå. Det har jag inte provat ännu. Är det smakligt? Hästen är ett treårigt halvblod som jag fick hem igår. Har stått på kornkross förut så jag skaffar nog hem det också.

Krafft Grund, Krafft Grov finns ju oxå....

Hösilage brukar dom tycka är lite "safftigare" så det skulle nog funka till din häst!

lusern hackad strå älskar hästarna i vårt stall iallafall.
och hestekraft är ett tips på mycket smakligt kraftfoder som är kanon för svårfödda hästar.

Gillar hästen pellets, så är det ju bara att skaffa något sådant som passar till höet.

Prova mustang musli det finns i olika typer o mina hästar älskar detta.
Min fölmärr som blev som ett spjälstaket ökade i vikt av detta tålde ej kraftts produkter
kolla mustangs hemsida www.mustangfoder.se

Tack för svaren! Hon gillar inte pellets men hösilage äter hon så mycket hon vill så jag hoppas hon ska ta sig på det. Hon var inte jätteförtjust i lusern hackad strå heller men jag ska försöka med det ett tag till. Får sätta upp en krubba till i boxen så hon har att välja på..

köp mustang musli jätte bra foder=) även musli orginal som musli acktiv=)

Hästar kan faktiskt klara sig utan att fodras med något kraftfoder alls utan bara grovfoder.
Många som gör så, + att det bevisats genom forskning..

:)

Lusern är ju ett bra alternativ om man inte har analys på grovfodret. Säkerställer en del av proteinbehovet om nu grovfodret skulle vara proteinfattigt. Är det proteinrikt så är överskottet från grovfoder ingen fara.

F.ö. så verkar de flesta hästar älska hestekraft. Det innehåller ju dessutom lusern.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag blir alldeles snurrig av alla olika fodersorter, tillverkare och näringsinnehåll. Buke, hjälp! Hästen är av den tunnare sortens...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
6 843
Senast: Fazeem
·
Foder & Strö Hej! :) Jag ska prova ett nytt kraftfoder i höst åt mina hästar då de inte gillade lusernen de fick i fjol. Jag inväntar ännu svar på...
Svar
2
· Visningar
1 061
Senast: Twihard
·
Foder & Strö Har en häst som är väldigt svår att få upp i vikt och hon är heller inget matvrak. Hon är tunn och behöver få mer hull men hon tröttnar...
2
Svar
20
· Visningar
2 249
Senast: mackan
·
Foder & Strö Finns det något foder UTAN vete, betfibrer, majs,korn, havre? (utom olja och lusern som redan ges) Behöver ge mer kalorier. Har ett...
Svar
10
· Visningar
1 469

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Annonsera mera hundar 2

Hästrelaterat

Omröstningar