Småhundsfanatiker

Z

Zita

Finns det fler som är barnsligt förtjust i dvärghundar? Såg för ett tag sen en korsning mellan papillon och lhasa apso. Det var det sötaste jag hittills sett. <<<<<<<underbar färg och lagom stor. Vägde högst kanske ca 3 kg. Har haft både york och papillon som var jättesöta. Har inte haft hund på ett år, men nu börjar det dra i "hundtarmen". Visst är det jobb med en valp med att få den rumsren, men vadå? Man kommer ju ut antingen man vill eller inte i alla väder. Man måste ju röra på sig. Att gå ut med en hund har man alltid troget sällskap och det blir inte tråkigt. Tänk allt man får igen.
Hunden, människans allra bästa vän....................
 
Sv: Småhundsfanatiker

min kompis har en korsning mellan Chihuahua och Pappilion. helmysig! söt å nätt. härlig päls!
 
Sv: Småhundsfanatiker

Här är min lilla charmör. Här är han visserligen valpsöt, nu är han mera gubbsöt men ändå bara året
noname.jpg
 
Sv: Småhundsfanatiker

JAg har en dvärhschnauzer :) Nu är hon 14 v.. På första bilden 8.v och andra 12 v. Men nu är hon bara 14v. :)

6444466.jpg


7252164.jpg
 
Sv: Småhundsfanatiker

Själv är dvärgpudel det minsta jag har att göra med...eller nä jag tranade faktiskt en papilon en några gånger också, och tycker det är helmysigt men det har gått lite till överdrift med Chihuahua-"hunarna".
Det senaste är att en del uppfödare uppmanar sina valpköpare att lära valparna att gå på lådan om de är valpar under vinterhalvåret för att "Så små hundar mår inte bra av att vara ute när det är kallt. Dom fryser." Tycker ni inte också att det gått lite till överdrift då?

/Jenny
 
Sv: Småhundsfanatiker

Det senaste är att en del uppfödare uppmanar sina valpköpare att lära valparna att gå på lådan om de är valpar under vinterhalvåret för att "Så små hundar mår inte bra av att vara ute när det är kallt. Dom fryser."
Jag får magsår...
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 549
Senast: cirkus
·
Hundhälsa Hittade ingen passande tråd, bara lite löst om foder i en del. Vår ena hund (Dobermann) har uppenbara problem att sätta vinterpäls...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 199
Senast: SusieQ
·
Relationer Hej Buke, nu skulle jag behöva bolla lite tankar... Det är lite det här med vänner, hur man vet om man ska kämpa för att behålla...
Svar
3
· Visningar
1 023
Senast: Turali
·
M
Övr. Hund Vi är en familj på 2 vuxna och 2 småbarn o en katt. För 4 månder sen så skaffade vi en valp (en blandras mellan Papillon, york och...
Svar
3
· Visningar
914
Senast: Jenka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp