F
fredrikaa
Så fort jag smackar i trav och galopp så bockar min medryttar häst! Det är grymt jobbigt. På senaste tiden så har han fått mycket överskottsenergi för att han bara har fått skrittat 1 gång i veckan för att mina tid inte räcker så mycket till. På fredag ska jag börja sätta igång han igen och hur ska jag göra?
När jag smackar så bockar han, och ibland så vid fattning utav galopp så hinner det gå några steg och så ser man att han vill bocka. Han gillar att busa, han är nyss kollad av veterinär så det var inga fel. Han brukar ibland sticka iväg på uteritt i galopp, nästan aldrig i paddok. Vet inte hur jag ska göra. Har snart börjat att bli rädd för att trava och galoppera. Jag vet att han inte gör det för att han vill få av mig utan för att han gillar att busa och gorma. Vilket jag inte gillar :/
Vill verkligen inte byta medryttar häst för att han gormar!
Jag rider på ett vanligt träns bett. byta?
När jag smackar så bockar han, och ibland så vid fattning utav galopp så hinner det gå några steg och så ser man att han vill bocka. Han gillar att busa, han är nyss kollad av veterinär så det var inga fel. Han brukar ibland sticka iväg på uteritt i galopp, nästan aldrig i paddok. Vet inte hur jag ska göra. Har snart börjat att bli rädd för att trava och galoppera. Jag vet att han inte gör det för att han vill få av mig utan för att han gillar att busa och gorma. Vilket jag inte gillar :/
Vill verkligen inte byta medryttar häst för att han gormar!
Jag rider på ett vanligt träns bett. byta?