Små westernstänger

Sv: Små westernstänger

Nu missuppfattar ni mig. Värst vad känsligt det här var då. Förstår inte er reaktion, verkligen inte.
Varför blev ni sura?

Jag är inte sur. Frågade bara varför du inte rider med engelska bett i passande storlek?

Det var bara jag som undrade om kandar är tillåtet på tävlingar...

Senast ändrad:

Min häst har 10,5 på ett rakt tränsbett som vi fick med henne, kan det skada om man testar med 11,5 på westernstångbett?
Innan jag köpte henne hade dom ridit lite på stång, men jag vet inte vart i så fall dom fick tag på en westernstång som var mindren 11,5.
Jag har letat runt som en galning.

Hej allesammans!

Jag har en ponny som vanligtvis har 11,5 cm på bett. Men länge innan vi hittade en stång i 11,5 så red jag på 12,5. Och enligt mig så spelar inte storleken särskilt stor roll när du rider western eftersom att du aldrig använder bettet i "sidled". Det är väl mening att hästen själv ska välja var den vill ha bettet i munnen och att du ska rida på långa tyglar och inte störa din häst i munnen när du rider på stång? ;)

Finns det westernstänger som är mindre än 11,5 cm? Var i så fall?

Nej det görs inte ens i USA... Jag har alltid 10,5 på mina bett men jag har ett delat bett med "stänger" på och det är 11,4. Fungerar jättebra! Tror att någon nämde det tidigare: Billy Allen. Superbra bett :)

Jag blir tokig när jag ser bonanzas sjukt fina bett!! Alla är ju i 12,5. Dom görs inte mindre!:(

Vi får köpa oss stooora hästar!;)

Liknande trådar

Western Går det ens? Finns ju ridskolor här men ingen westernridskola. Finns en klubb (som jag känner till alla fall) i hela länet som tar ut...
Svar
9
· Visningar
518
Senast: Mirre
·
Utrustning Tyvärr har min 13-åriga dotter ärvt sin mammas kroppsform, vilket innebär att vi har små fötter (36-37) korta ben men breda vader...
Svar
6
· Visningar
602
Senast: Zpunk
·
Kropp & Själ Jag fryser väldigt mycket när jag är i badhuset med barnen och badar, så pass att jag idag har ont i kroppen efter gårdagens besök på...
Svar
15
· Visningar
620
Senast: Fille
·
Utrustning Jag har en ponny som nu har gått barfota i lite mer än ett halvår. Då han hittills bara har gått i hage o promenerar har han inga...
Svar
7
· Visningar
241
Senast: Tossa90
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka