små svarta kryp i skafferiet

Ainon

Trådstartare
Vad kan man göra för att få bort små svarta kryp i skafferiet? Finns det något medel som man kan spraya?

Har varit försökt med att tömma skafferiet, plocka ut hyllplan och torka ur allt med lite diskmedel. Men skiten kommer tillbaka :banghead:

De är några mm långa, lite avlånga och svarta, super vidrigt :yuck:

Sv: små svarta kryp i skafferiet

Har du behållit eller kastat det som finns i skafferiet? Kan ju tänka mig att man annars kan ha kryp som ligger på lur i, t.ex., mjölpaketet och som sedan kommer fram och förökar sig hur noga man än städar. Kasta allt och städa ur allt supernoga. Det skulle jag tänka mig är det enda som fungerar!

Jag hade jättestora problem med nå slags larver förut i gamla lgh.
Släng ALLT och köpt nytt och förvara sen i tättslutande burkar, det var det enda som hjälpte för mig.

Det är precis det som är gjort. Enda som är sparat är typ konserver som blivit diskade, kommer ändå tillbaka typ direkt :/

Minns inte vad dom hette men min chef fick ett år problem med några kryp, tror det var baggar av något slag.
Dom kom med några nötter de glömt långt in i ett skåp efter jul.
Krypen hade bon i springor i/bakom skåpen :wtf:

Var ett himla meck att få bort dom.
Kommer inte ihåg om de fick ta ut anticimex eller om de bara konsulterade med dom.

Jag fick även ta in anticimex två ggr innan jag fick bort allt, så det kanske vore nåt :)

Vi hade oxå problem när vi bodde i lägenhet, dock med mottfjärilar (o larverna). Dessa kom mest troligen från grannen som hade fågel, tydligen väldigt vanligt.
Vi sanerade hela skafferiet o överallt i köket. I varje hål i skafferiet fanns puppor med larver o kadtade nästan allt. Drt hjälpte ett tag men kom tillbaka igen. Då kom Anticimex ut o sanerade ALLA lägenheter då fler hade problem med skadedjur. Det kan tydligen sprida sig via ventilationen.
Efter att han med fågeln försvann o alla lägenheter sanerades så hände det inte mer.

Bor du i lägenhet ring din hyresvärd annars ta kontakt nes ditt försäkringsbolag..

Liknande trådar

Småbarn När jag var yngre läste jag en bok som handlade om att få svart bälte i vardagseffektivitet. På den tiden var jag intresserad av sånt...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
10 713
Senast: Voeux
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Utanför mitt hus så vistas regelbundet en kattuggla. Och ingen som har en egen kattuggla behöver nånsin en väckarklocka! 😄 (Det enda...
Svar
0
· Visningar
1 073
Senast: cassiopeja
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 419
Senast: Migo
·
Hästvård Hej. Jag var för en tid sedan medryttare på en häst som var hur snäll som helst. Varför jag valde att söka till denna annonsör var för...
Svar
9
· Visningar
3 285
Senast: Djurvän
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka