Små sprickor i hoven.

L

Lisaaa__

Hej!

Min häst har som en litet tunn spricka på utsidan av hoven. Den sitter i mitten på hoven, inte alls djup och bred. Han är inte varm i hoven eller liknande. Skons lilla "uppböj" som går upp på utsidan av hoven, de är där den sitter (ovanför).

Tacksam för svar":)

Sv: Små sprickor i hoven.

Hej!

Min häst har som en litet tunn spricka på utsidan av hoven. Den sitter i mitten på hoven, inte alls djup och bred. Han är inte varm i hoven eller liknande. Skons lilla "uppböj" som går upp på utsidan av hoven, de är där den sitter (ovanför).

Tacksam för svar":)

hejsan!
min häst har också en sån/ framhov
Snackade me min hovslagare som sa att de int är mkt att göra åt, är den så tunn så skadar den int,
Jag hade börjat ge biotin men det sa han var helt onödigt, -dyrt och ger dålig effekt.
Annars sa han att jag kunde ge något som heter Equion (tror det stavas så) 15 ggr billigare och dubbelt så effektivt! Också bra att pensla med hovfett och ge dem vanlig matolja,
Tror Peter Eriksson Använder Equion till sina hästar så de kanske står något om det på flyinges hemsida:...?
www.flyinge.se

Sv: Små sprickor i hoven.

Såna hade min häst på båda bak när jag köpte honom. Tror mest att i hans fall berodde det på vitamin- och mineralbrist eftersom han var ganska undernärd. Aldrig haft problem efter det förutom om det blir väldigt torra somrar. Då brukar jag pensla på ekologiskt hovfett - super! Min hovis sa också att det inte var något farligt eftersom sprickan var så tunn. Dock gick de från tåspetsen till kronranden.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 941
Hästvård Jag fick hem en häst för drygt tre månader sen som i nuläget har en del bekymmer med sina hovar. Hästen har gått skodd hela livet utan...
Svar
1
· Visningar
1 662
Senast: super
·
Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
1 153
Senast: Habina
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 596
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka