Små sår i tassen

P

PansParis

Efter visitering av tassarna såg jag att hon hade en del små sår i själva tassen, innanför/mellan trampdynorna. Min hund har idag varit lite irriterad på detta och ville slicka samt bita på tassen. Jag vill nu tvätta rent ordentligt. Men hur och vilket medel är bäst att tvätta med. Frågan är ju oxå hur jag ska lyckas hålla rent tassarna under en tid så såren kan läka rent.

Tacksam för svar!

:)

Sv: Små sår i tassen

Hoppas det inte är Stafylokocker hon har fått..det är inte roligt. Min Labrador/värtgötaspets har väldiga problem när hon får dom. Behöver specialsalva och Ibland gå på penicillin.. :crazy:

Är det sår eller små sprickor? Min schäfer hade torrsprickor som kliade och han gnagde på tassarna. Använde Skillingarydsalva, har även haft Helosan. Sprickorna han hade kom nog från saltade gator.

Det får jag verkligen inte hoppas på att det är något mega krångligt.

Nej jag tror det är helt vanliga sår som hon är lite irriterad över. Ska testa salva och renttvätta tassarna. Sen får jag hoppas att det inte är mycket värre än små sår.

Det är små skorpor och blir lite rött av hundens bitande. Men jag sa till henne på skarpen så nu låter hon det vara.

Liknande trådar

Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 247
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 893
Senast: geting
·
Hästvård Min häst lyckades balltrampa sig rejält för ca 1 v sedan. Har pratat med både hovis och vet som bara säger "håll det rent, det läker"...
2
Svar
22
· Visningar
2 483
Senast: EZMK
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 438
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka