små sadelkammare

lovehorses

Trådstartare
Jag vet att det säkert finns flera sånna här trädar men jag hitta ingen när jag sökte.

Jag vill ha bilder på sadelkammare som är av mindre modell hur ni har löst det med smarta idder.

ska fixa i mitt stall en sadelkammare som är ca 1½*3 meter, jag hade bara tänkt ha de som inte tål fukt, läder m.m.

En massa BILDER nu!!!:banana:

Sv: små sadelkammare

Har inga bilder utan bara tips :)

• Ha hyllplan så man kan ta sig runt och inte snubbla på ex. kistor och likande!
  • Vask kan ta mycket plats, men det är himla prkatiskt i sadelkamaren, Försök hitta en liten.
  • Täcken som inte används längre pgr av säsong, lägg dem på hö loftet i påsar.
  • Har man många hästar är det väldigt praktiskt med "sadel snurris".
  • Håll så bra ordning som möjligt. bett kan hängas på väggen som ex.
  • Utnyttja väggarna så mycket som möjligt.
  • Köp en portabel tvätthängare, sådan i metal som man kan flytta runt. Då kan man hänga fuktiga vojlockar och liknande i sadelkamaren på kvällen eller lite varma dagar ställa utomhus!
  • För att slippa fukt köp "anti-fukt" påsarna hööks eller ställ utt små skålar med torr befor. För små utrymmen blir ofta fuktiga.

Lycka till ! :D

Mvh
Emma

Så här ser min sadelkammare ut.. den är ungefär 1,60 * 3 m.
Ska göra hyllplan ovanför tränsen att lägga täcken mm. sen ska det även bli hyllplan mot väggen rakt fram.
13904491.jpg
[/url][/IMG]

Jag tycker inte att den känns så liten som den är, jag rymmer både sadlar, selar, täcken och träns!:banana:

En kompis till mig tröttnade på sin lilla sadelkammare.Så dom köpte en barack på blocket och ställde utanför stallet.

En kompis till mig tröttnade på sin lilla sadelkammare.Så dom köpte en barack på blocket och ställde utanför stallet.

Gud vad smart, egentligen.

Till ämnet igen. Vår sadelkammare är väl ca 3 kvadratmeter stor (liten). Vi är två stycken med vars en häst som delar på utrymmet, vilket faktiskt fungerar över förväntan, om man är noga med att hålla iordning.
Min hylla och lite av sadlarna. Tränsen på kortsidan till vänster. Bild tagen från dörren sett.
10544120.jpg

Den andra tjejens hylla och lite av sadlarna.
10544119.jpg

Andra kortsidan med kläder hängande på väggen och stövlar stående på golvet under kläderna.
10544118.jpg

På långsidan direkt till höger innanför dörren har vi en hatthylla där vi har ridhjälmar, rykthinkar stående uppe på och under har vi krokar och en stång där vi hänger långeringssaker, säkerhetsvästar och jackor (skymtar det på sista bilden). Där under hatthyllan står också ett element.

Vi utnyttjar också taket där vi har möjlighet att hänga upp två täcken på tork (enda stället där vi har tillgång till värme), och det fungerar super-bra!

För att slippa fukt köp "anti-fukt" påsarna hööks eller ställ utt små skålar med torr befor. För små utrymmen blir ofta fuktiga.

Jag köpte de små gula dry-bag-påsarna på hööks men har klantigt nog tappat bort lappen där det står hur man torkar dem. Hjälp!
Vet du / någon det? Har för mig det var i ugnen, eller var det mikron? Och hur länge, och vilken temp?
Påsarna är fuktiga och jag skulle behöva torka till dem, hjälp! :bow:

Pst! Vi har garderober som förvaring av alla småprylar, funkar för oss. Har man träns mm läder där så kan man skicka in en dry-bag-påse där åxå, förhindrar mögel på läder. Jag har faktiskt märkt skillnad mot förra sommaren/hösten sedan vi började använda påsarna.

Liknande trådar

Hästvård Jag har en skimmel hemma, och som de flesta andra skimlar har hon knutor. Jag har mest hanterat det enligt modellen att hålla koll så...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
11 195
Senast: Anna-Bella
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 307
Senast: Freazer
·
Övr. Hund Hej, Denna fråga har säkert varit uppe en massa ggr men ber gärna om er input givet mina förutsättningar. (Funderar i första hand på om...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
9 340
Senast: Pilot
·
Anläggning Hej Jag har tänkt skaffa häst igen inom de kommande månaderna. Då jag inte har tillgång till mitt gamla privata stall så håller jag nu...
2
Svar
26
· Visningar
3 507
Senast: Angel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar