Små hopp..

T

Triax

Känner en travare som vid trav på volt gör som ett litet galoppsprång med frambenen innan den börjar trava, saktar hon av gör hon samma lilla "hopp" nästa gång hon ska trava. PÅ rakt spår syns inget varken i lugn eller snabb trav. Var även med vid veterinärbesiktningen för 3 mån då hon gjorde likadant, men veterinären godkände henne som ridhäst. Gick även igenom böjprov utan anmärkning. Har inte sett så många travare så frågan är: är det normalt eller kan det vara något som är fel? Ska jag nämna till ägaren att hon kanske borde kollas igen av vet? Hästen är travtränad men ej startad. Endast riden kanske ett halvår vad jag vet.

Sv: Små hopp..

Känner en travare som vid trav på volt gör som ett litet galoppsprång med frambenen innan den börjar trava, saktar hon av gör hon samma lilla "hopp" nästa gång hon ska trava. PÅ rakt spår syns inget varken i lugn eller snabb trav. Var även med vid veterinärbesiktningen för 3 mån då hon gjorde likadant, men veterinären godkände henne som ridhäst. Gick även igenom böjprov utan anmärkning. Har inte sett så många travare så frågan är: är det normalt eller kan det vara något som är fel? Ska jag nämna till ägaren att hon kanske borde kollas igen av vet? Hästen är travtränad men ej startad. Endast riden kanske ett halvår vad jag vet.
Det är en hel del hästar som gör så när dom inte har tillräckligt med muskler fram. Men det kan också vara något annat i det här fallet. // Sharpay

Sv: Små hopp..

Jag vet några travare som gör så, eller gjorde.. bl.a min förra häst, jag tror det beror på att hästen inte är stark nog.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 519
Senast: Freazer
·
Hästvård Hej! Ska försöka vara kortfattad. Gäller ett sto på 10 år. Tävlad upp till MSV dressyr. Haft artros konstaterat i vä bak sedan hon var 5...
Svar
4
· Visningar
1 582
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 744
Senast: tuaphua
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 864
Senast: Jamtland
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka