Sv: Små hästar
Har en shettis-valack, som jag gör mkt saker med
Han går ihop med mitt varmblodssto, dom funkar utmärkt ihop!
Och tanken är att han skulle starta på ponnytrav, men hans papper måste fixas först. Under tiden passar jag på & tränar honom i kondis genom att jag cyklar jämte honom & han travar lite. Har ingen vagn & ingen sele än så länge, men håller på & köper grejjer till lill-killen
Han är en väldigt glad liten kille med mkt häst i
Innan han kom till mig hade han mest stått & skräpat i hagen tillsammans med en annan shettis. Han rymmde en massa gånger, även på travskolan. Dom tröttnade på honom & lånade ut honom till grannen som hade den andra shettisen. Där hittade han på sina hyss
Men eftersom jag vart sugen på en shettis, och hade sökt lite på annonssidan men sedan kom grannen & sa att Fille var till salu eftersom han inte var lämplig som nån barnponny. Han var väldigt bitig, sparkade när man skulle lyfta på hans ben, osv...
Jag köpte honom för en liten summa och har nu haft honom i snart 2 år.
Är nöjd med honom! Han har inte rymmt sedan dess
Han älskar mitt sto, även om hon agerar som en sträng morsa
och han viker undan när hon inte gillar det han gör
Han är väldigt energisk, och jag tycker precis som alla andra här, shettisar SKALL jobba......!
De flesta blir väldigt trevliga om dom får jobba.
Min Fille är ingen bra barnponny fortfarande, han biter om nån liten unge kommer fram & klappar honom.
Han jagar folk, biter dom i baken, och han gillar inte jyckar av just denna ras bordercollies...En lång historia bakom
Det kom en liten tjej i ca 11-årsåldern som ville rida på Fille, men jag sa att han inte är inriden alls. Och han ska jag ha som körponny, och eftersom det är jag som äger honom så är det jag som bestämmer om han ska få ridas eller ej.
Så är det bara!