Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nej, men kan man vara helt säker?? Vi gjorde inget förhastat utan vi låter helt enkelt inte hunden träffa Gustav igen
ÖHT märks en väldigt tydlig gräns mellan mammor och ickemammor i denna tråd.
mamman stänger ute hunden medans ickemamman stänger ute barnet.
när ickemamman själv får barn och blir - vad var det det hette nu igen, mammagojsig??!! - så kanske ickemamman åxå förstår att man inte kan stänga ute så små barn.
Oj, oj vad det inte är min grej med barn... Jag tycker unghunden kan vara lite olydig ibland men helt plötsligt verkar han vara en ängel
Det är rätt långt ifrån ändå.
Nej hunden är inte avlivad än, det beror på praktiska lösningar plus att hunden inte bor hemma hos mig. Kan ju meddela att hunden inte bet mitt barn utan huvudmålet var att ta bollarna som hängde i babysittern så det var inget ont uppsåt från hans sida. Jag vill att han skall ha ett värdigt avslut på sitt liv då han är 15år nu och vi vill kunna begrava honom.
Jag tog upp detta som exempel just för att saker kan hända så otroligt snabbt och genom olyckshändelse utan uppsåt att skada
Helt säker kan man aldrig vara såklart, det kan man inte på någon hund igen.
Men om jag förstått det hela rätt så bor inte hunden med er ?
Så som du beskriver det så skulle jag vara ungefär lika säker som på att min häst inte har lynnesfel för att jag blir trampad av den.
Okej, då är jag med. Om hunden inte bor hemma hos er så är det ju inte ens ett problem ju och är den 15 år så lär det ju inte vara speciellt länge kvar heller. Jag har fattat det som att han bara hade hoppat på hunden oprovocerat men om det var bollar den var efter så blev det ju inte så konstigt längre. Mina hundar har gjort illa alla familjemedlemmar i lek eller av ren glädje så det är lätt hänt om man har stora hundar. Pappa har börjat blöda näsblod mer än en gång när min "bebis" på 40 kg kommer farandes
Nu glider ju tråden lite men det kan inte hjälpas.
Det spelar väl en jäkla roll vad som eg utlöste attacken, det kan du ju inte mena att det inte skulle göra ?
Resultatet av en vild/busig/lekfull hund kan bli otäck på så små barn, men det är ju en jäkla skillnad på en sådan händelse och en regelrätt attack av aggressiv art.
Det går inte att han barnvänliga hundar utan att samtidigt ha hundvänliga barn!!
/Swat
När blir barn "smartare" än hundar?
det blir dom inte, för som är inte samma typ av varelse.
Jag har en ettrig tvååring som 99% av gångerna har jättemysigt med vår lilla hund, matar henne med cheerios och gosar. Men gång 100 av 100 får han för sig att sparka till henne - helt utan anledning.
Enligt undersökningar överstiger inte en hunds intelligens ett barn på 3-4 år. Den går dit men inte längre.
Eller så är det ett normalt barn som testar gränser. Nej, det är inte snällt mot hunden, men barn vet inte instinktivt vad som är snällt och inte. Det är något man lär sig, och det tar tid.
En del barn testar aldrig, och andra testar allt 300 gånger.
Det är fortfarande fel, men tvååringar är inte elaka. Däremot tanklösa, retsamma, impulsiva och mycket annat.
Tack! Det var något sånt jag hade gissat på men har ju egentligen ingen aning