SM och Världscupstävling i Malmö 2011

Sv: SM och Världscupstävling i Malmö 2011

*kl*

Härliga dagar på MCHS!!!

Jag jobbar i sekreteriatet och har hyffsad insikt i vad som behövs till nästa år.

En liten tanke som slog mig är att eftersom det nästa år arrangeras YR-EM och året därpå Senior-EM så kommer det att krävas fler funktionärer på terrängen som är över 16 (tror jag det var) Bla till övergångarna för publiken ute på fältet. Skulle inte ft-bukisarna kunna vara intresserade av att ställa upp som detta? Organiserar vi detta med ett rullande schema så kommer man ändå att kunna se hela banan så man missar ju inget så att så att säga...

Att jag kom att tänka på Bukefolket är att vi som gått Stallchefsutbildningen på Flyinge (för hundra år sen...) fick förfrågan om vi ville ansvara för ett eget hinder, och då slog det mig att ft-bukisarna kanske oxå skulle vara intresserade av att ha ett "eget" ansvarsområde.

Kom gärna med synpunkter så kan jag framföra idéen till de ansvariga om ni tycker att det är något att satsa på.

// Sita

Så länge jag bor kvar i Malmö-regionen så är det säkert möjligt :D

Jag lägger till: När jag flyttat till Skåne (< 2 veckor) är det säkert möjligt :bump:

Gör gärna nån tråd om det om/när det blir aktuellet, jag har ingen aning om hur det ser ut med hästeriet för egen del om 1-2 år, jag vill ha en liten fälttävlansklubb att engagera mig i också :banana:

Det gick hur bra som helst :D Han var sjukt spänd men är sååååå nöjd ändå :D

Här kan ni se lite bilder:

DSC_0572.jpg

DSC_0554.jpg

DSC_0113.jpg

DSC_0052.jpg

Och en liten film: http://www.youtube.com/watch?v=WIwVNazWo5A (dock är inte början av programmet med .

Tack :D Han är till salu ^^

haha ja det mesta gick bra förutom missen i vänsterfattningen ;)

Haha, jag har ett fullblod som äter mig ur huset, så det får räcka med honom.. ;)

Varför sälja? =)

Det gick hur bra som helst :D Han var sjukt spänd men är sååååå nöjd ändå :D

Här kan ni se lite bilder:

DSC_0572.jpg

DSC_0554.jpg

DSC_0113.jpg

DSC_0052.jpg

.

Inte mot dig på nått sätt men på detta lilla området var ju säkerheten under all kritik :eek: Vaddå inte blanda publik och hästar ? På terrängdagen fanns kallblod, körekipage, ponnyridning, barn och barnvagnar,vuxna blandade huller om buller :confused:

Det verkar som det läggs ner så mycket fokus på säkerheten terrängbana kontra publik att just dom här pausinslagen blir lite hipp som happ.

Haha, jag har ett fullblod som äter mig ur huset, så det får räcka med honom.. ;)

Varför sälja? =)

Har inte tid att ha två hästar tyvärr :( Vill verkligen inte sälja honom men ibland måste man ta jobbiga beslut för allas skull.

Inte mot dig på nått sätt men på detta lilla området var ju säkerheten under all kritik :eek: Vaddå inte blanda publik och hästar ? På terrängdagen fanns kallblod, körekipage, ponnyridning, barn och barnvagnar,vuxna blandade huller om buller :confused:

Det verkar som det läggs ner så mycket fokus på säkerheten terrängbana kontra publik att just dom här pausinslagen blir lite hipp som happ.

Jag vet :eek: Sjukt dåligt säkerhetstänk!

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter (Lokaltidningen Avenyn) Malmö stad satsar 2,8 miljoner kronor på genomförandet av Malmö City Horse Show 2011, en stor internationell...
Svar
0
· Visningar
732
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (Skånska Dagbladet) Malmö City Horse Show laddar för framtiden. Redan vid årets tävlingar kommer ryttarna att rida på det som kan bli...
Svar
0
· Visningar
637
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (Ridsport) Malmö City Horse Show utökar sin internationella fälttävlan i augusti med SM för seniorer. Läs mer...
Svar
4
· Visningar
900
Senast: arabia
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (Newsdesk) Malmö stad har fått i uppdrag av Svenska Ridsportförbundet och ridsportens internationella organisation FEI att anordna...
Svar
1
· Visningar
959
Senast: C_L
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka