SM och Världscupstävling i Malmö 2011

Sv: SM och Världscupstävling i Malmö 2011

Snyggt komponerade bilder, Mysboll :). Jag och min kamera hade olika åsikter om var fokus skulle vara, tyvärr, men denna blev ok.

DSC_8313.jpg

Återkommer mer fler bilder under dagen, måste nu rida och sen dra in igen till Team-Chasigen.

Om inte online resultaten jäklas så ser det ut som att Niklas och Mister vann i år igen!:bow: Stort grattis!

Tråkigt att Sandra och Select inte kunde fullfölja...

*kl*

Snygga bilder! :bow:

Men vad är det vita en utav hästarna har på nosen? Ser ut som en lapp ungefär, först såg det ut som ett nosnät men det verkar vara något annat?

Det är ett speciellt "plåster" som ska hjälpa hästarna att andas så bra som möjligt vid hög ansträgning. Om jag som är så dålig att förklara ska försöka mig på det ändå:angel:

Jag undrar.
Har kollat resultatlistan, elimenering antar jag betyder att de inte gick igenom veterinärbesiktning o withdr att de själva tagit beslutet att inte hoppa sin häst?

Eliminated är utesluten och withdrawn är att man har "dragit sig ur", kanske hästen inte var helt fräsch efter terrängen tex.

På resultaten från Malmö kan man även klicka på resultat raden och se vilket hinder som ekipaget blev utesluten på. Samt om det var stopp eller omkullridning.

Vi stod nog på samma ställe när killen med skimmeln red. :D

Har bilder från många olika hinder men har bara en sketen digitalkamera... Har också lite bilder från hoppningen och team chasing men som sagt, i dålig kvalitet!

Ja det gjorde han :) Väldigt kul och spännande att se hoppningen, jag som inte ens är insatt i fälttävlan. :D Men det var härlig stämning och riktigt roligt! Hela evenemanget var över förväntan.

Många som rider med hjälkamera! För visst är det de dom har på huvudena?

Va roligt att du fick lite bilder från Teamchasingen! :) Blev det några bra som du vill dela med dig av så uppskattar vi det jättmycket :)

Pallen: Hur gick uppvisningen? :)

Red du? :)

Jo några bilder blev i bra/roliga moment men inte samma skärpa som med en systemkamera (som jag ångrar att jag inte köpte innan, nu blir det fasen köp! SÅ kul att fota på tävlingar!).
Kan lägga upp ikväll!

Ev har jag också ett foto på Pallens häst, det borde vara den... Dock är det efter ridning när den betar, men kom på i efterhand att jag antagligen just passerat en bukehäst. ;)

Japp, mitt lag vann :D

Men vet att alla lagen hade uppskattat bilder, så vill du dela med dig så hade det varit jättekul! :)

Japp, det är hjälmkamera! Det är skitcoolt att rida med det, kan liksom uppleva ritten gång på gång :D hade varit skiltcoolt att åf se deras filmer!!

Aha, då har jag två bilder på er redan nu! Visade dem i en annan tråd där en annan i ert lag är aktiv. ;)

2-14.jpg

1-14.jpg

Har ev nån mer bild på er, samt resten av lagen då. :) Det var kul att ta actionbilder mellan tunnorna och detta hindret, fullt ös. :D

Senast ändrad:

Tack! Va roligt!! Vilka fina bilder! Blev ju kanon för att "bara" varit tagna med digitalkamera! :bow: Vilken tråd var det?

Singeltråden på ÄU. :D Fröken Swish hänger där!

Kul att de gillades! :) Ikväll kommer som sagt resten av lagen, terrängen och hoppningen.

*kl*

Härliga dagar på MCHS!!!

Jag jobbar i sekreteriatet och har hyffsad insikt i vad som behövs till nästa år.

En liten tanke som slog mig är att eftersom det nästa år arrangeras YR-EM och året därpå Senior-EM så kommer det att krävas fler funktionärer på terrängen som är över 16 (tror jag det var) Bla till övergångarna för publiken ute på fältet. Skulle inte ft-bukisarna kunna vara intresserade av att ställa upp som detta? Organiserar vi detta med ett rullande schema så kommer man ändå att kunna se hela banan så man missar ju inget så att så att säga...

Att jag kom att tänka på Bukefolket är att vi som gått Stallchefsutbildningen på Flyinge (för hundra år sen...) fick förfrågan om vi ville ansvara för ett eget hinder, och då slog det mig att ft-bukisarna kanske oxå skulle vara intresserade av att ha ett "eget" ansvarsområde.

Kom gärna med synpunkter så kan jag framföra idéen till de ansvariga om ni tycker att det är något att satsa på.

// Sita

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter (Lokaltidningen Avenyn) Malmö stad satsar 2,8 miljoner kronor på genomförandet av Malmö City Horse Show 2011, en stor internationell...
Svar
0
· Visningar
732
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (Skånska Dagbladet) Malmö City Horse Show laddar för framtiden. Redan vid årets tävlingar kommer ryttarna att rida på det som kan bli...
Svar
0
· Visningar
637
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (Ridsport) Malmö City Horse Show utökar sin internationella fälttävlan i augusti med SM för seniorer. Läs mer...
Svar
4
· Visningar
900
Senast: arabia
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (Newsdesk) Malmö stad har fått i uppdrag av Svenska Ridsportförbundet och ridsportens internationella organisation FEI att anordna...
Svar
1
· Visningar
959
Senast: C_L
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka