SM-kval 12-14/5

N

Naggur

I helgen är det SM-kval på häringe.
Nån som ska va me? klass? pålle osv. gärna tävligsbilder=)

Sv: SM-kval 12-14/5

jag skall hjälpa till med attsköta tidtagningssystemeti passlöpen och så skall jag sitta med domarna och öva mej inför domarexeminationen!

/Malin

Hej, är ganska ny på det här med tävla men vill jätte gärna åka och kolla. Var är det SM kval? Häringe men kan ni ge en tid och vägbeskrivning?

Kör (eller åk med) Nynäsvägen (73) mot Nynäshamn. Ganska jämt 1 mil efter avtaget Stav (vid Berga Naturbruksgymnasium) skall du till vänster. Det står Häringe och är ett par storagrindar man kör igenom. Sedan är det bara at följa vägen till stallet.
På fredagen börjar det kl 9 och håller på till ca 20 och på lörd&sönd börjardet 8 och håller på till ca 20.

/Malin

Freyr skrev:
jag skall hjälpa till med attsköta tidtagningssystemeti passlöpen och så skall jag sitta med domarna och öva mej inför domarexeminationen!

/Malin

Hoppas det går bra för dig med det, hörde att Anneli också ska examineras som domare!

Vi ska rida T2 på fredag. Är tyvärr för oteknisk för bilder.. ;)

Jag är domarsekreterare på fredag och söndag så jag kommer också vara där! Verkar som det blir mycket fina hästar att titta på!:D

*kl*

Någon som varit och tittat och som har lite resultat?

Ísar o Vignir vann femgångsuttagningen, mer vet jag inte...

Jo det hörde jag, men det är fyrgången jag är intresserad av. Min tränare är där och tävlar nämligen :bump:

Gabbie och Taktur vann uttagningen i V.1.A-klass på typ 7,27! Uuuunderbar häst! Sedan kom Soldan, Solfari, Birkir.
Hela fyrgångsuttagningen i V.1. Avar myket bra!Betydligt bättre än femgången.
Gummi/Spróti vann stilpasssen igår, före K.Wahlberg på Saela och Viggi/Ísar. Helene/Soldan leder T.1.A på ca 7,37.

kommer inte på nått mera just nu. Vem är din tränare?

/Malin

Min tränare tävlade i V1 B klass och kom till B-final fick jag höra. Marie Louise "Märtha" Persson på Gellir fra Stekkjardal är det. Såg du dom? :)

Vi ska dit imorrn och heja var det tänkt :banana:

Ja, jag såg dom. Synd att det strulade i traven, för den var grymt flott första 10 metrarna.Lite svårbedömd häst. Flott, men utan ryggaktivitet.

/Malin

Jo jag hörde det också. Men han kan vara riktigt fin Gellir ibland, men tydligen väldigt svårriden.

:) :bump: Jiiipppie! Kul att Gummi vann stilpassen, jag tycker han är faktiskt jättebra! Jag har ridit kurs för honom ett antal gånger så det är ju faktiskt lite roligt.
Jag ska till Häringe idag och kanske titta på Johanna och Sólfari, Vignir och några till. :banana: :banana:

Liknande trådar

Övr. Barn Det kommer ett barn till mig och rider rätt ofta och har gjort så i drygt ett år. Barnet är 12 år och har det rätt jobbigt med en...
Svar
14
· Visningar
1 766
Senast: Ninnurur
·
Övr. Hund En av mina valpköpare är väldigt aktiv på tävlingsbanorna med sin hund, och har stora framgångar inom både fårvallning och nötvallning...
Svar
17
· Visningar
2 095
Senast: Raderad medlem 132722
·
R
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
2 346
Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
617
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka