SM i olika grenar

T

Tyra4567

JAg undrar hur man kommer med i SM jag har alltid intresserat mej av det. Är det så att det är kvaltävlingar runt om i ladet eller är det så att det skickas ut inbjudningar till speciella ekipage eller hur funkar det?? Skulle vara jättekul om någon kunde svara på denna fråga..

Sv: SM i olika grenar

Kan enbart svara gällande SM i voltige. Alla olika grenar har ju sina regler och krav.

För att få starta i SM-klassen krävdes i år att man uppnått minst 5,0 poäng. I övrigt var det bara att anmäla sig och en normal proposition gjordes och las ut precis som på vanliga tävlingar.

I övriga grenar gissar jag att det finns någon typ av kvalgräns där med samt att man gör en proposition. De ryttare och tävlande som är aktuella för SM brukar själva hålla koll så jag tror inte att man kör någon typ av särskilda inbjudningar.

I brukskörning/bruksridning/skogskörnin är det så att den som vinner DM får en inbjudan till SM, kan inte vinnaren åka så får den som kommer två åka. Förra årets SM vinnare är direkt kvalad(så det länet får skicka förra årerts vinnare och en till), det anordnande länet får också skicka två :) .

I körning ska du ha två godkända medelsvåra tävlingar för att få starta i SM.

När du tävlar islandshäst så skall du ha uppnått en viss poäng på en nationell tävling i den gren du vill starta i.

I dressyr kvalar man in. För att rida nationellt ska man ha ett visst antal poäng på regional nivå. För att kvala till SM ska man ha 62% i FEI ett visst antal ggr tror ja.. ponny alltså..

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 275
Senast: Lady_S
·
Hundavel & Ras Jag är en relativt vanlig och normal person, är utbildad inom hund och är väldigt seriös med hunderiet. Blir därför otroligt förvånad...
2
Svar
35
· Visningar
4 560
Senast: hollypolly
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tycker att jag ofta ser mina egna gamla dagbokstrådar under rubriken "Liknande trådar" under senaste inlägget i en tråd. Det gör mig...
Svar
0
· Visningar
475
Senast: cassiopeja
·
Hundavel & Ras Tänkte fråga lite öppet här där det säkert finns en del erfarenheter. Funderar på kommande hund. Jagar och har kommit in på att fundera...
2
Svar
24
· Visningar
2 226

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka