P

pemblan

Är det fler än jag som undrar hur det kommer sig att ingen klubb nappat på att arrangera SM i år? :confused:

Sv: Sm -08

Det är väl dyrt och krävs väl kanske för mycket angemang som ingen är villig att ställa upp med.

Hur blir det med sm om ingen klubb ställer upp?

Jag är inte så insatt :p
Men det krävs ju ändå mycket tid för att kunna arrangera ett sm, och en bra bana.

Det tar tid, kostar pengar och man får slita dag och natt i princip... sen blir det inte mycket pengar över så man tjänar på det hela... Därför har väl ingen klubb intresse att anmäla sig eftersom det krävs så mycket jobb och pengar.

Det krävs ju massor av funktionärer och det är ett hästejobb att få ihop dem.
Det är ju ideellt och därför svårt att få ihop så många som krävs. Och många är det...

Det är inte SIF som anordnar det/står för det ekonomiska då?
Det borde det vara.

Tror att det kan vara en bra ide med en SM-grupp (som nu efterlyses på sif´s hemsida). Hoppas att många av "våra" kunniga människor är villiga att ställa upp.

Tror att det kan vara en bra ide med en SM-grupp (som nu efterlyses på sif´s hemsida). Hoppas att många av "våra" kunniga människor är villiga att ställa upp.

Vad menas med sm-grupp? Är de en grupp som jobbar för att styra upp det hela eller är det en grupp med funktionörer??

Ursäkta om jag inte är så smart:D:rofl:

Nej precis :D
Vi kanske bara är smarta på andra... Lite speciella sätt ;)

En sak som jag tror kan försvåra för SIF att hitta en arrangör till SM är de höjda kvalgränserna. Det blir inte lika många startande vilket gör att även publiken minskas. Många som åker gör det för att se hur det går för någon de känner.

Men samtidigt är det ju SM, det ska ju vara lite svårt att ta sig dit tycker jag. Jag åker gärna och tittar även om jag inte känner nåt för att peppas lite :)

Ja det var ju en ganska ordentlig höjning också, i alla fall i T1 och V1.
Plus att man faktiskt måste prestera det två gr innan SM också. Vi får väl se hur det går. Blir det för få starter så får dom väl sänka något igen...?

Vad menas med sm-grupp? Är de en grupp som jobbar för att styra upp det hela eller är det en grupp med funktionörer??

Ursäkta om jag inte är så smart:D:rofl:

Dessa rader är kopierade från SIF´s hemsida:
Förfrågan om deltagande i SM-grupp
Vid SIFs ordförandekonferens nyligen enades man om att, genom förbundet, bilda en grupp med personer som har intresse eller erfarenhet av SM-arrangemang. Gruppen ska bland annat titta på hur SM ska se ut i framtiden. Exempel på frågeställningar är: Vem arrangerar? Hur ska man arrangera? Ska tjänsten köpas in? SM på fast arena? mm. Anmäl intresse till SIFs kansli.

Hoppas det förklarade lite mer:)

Vad jag har hört skulle det allfall inte bli Norrköping igen, är det ngn som har hört ngt om var det ev ska gå eller är det helt tyst på den fronten?

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Efter fyra år med SM byter Gärds Ryttarförening fokus. 2025 har klubben ansökt om att få arrangera NM. – Det är Sveriges tur att...
Svar
0
· Visningar
52
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter I veckan pågår Gæðingakeppni-SM för Islandshästar på Himmelstalund i Norrköping. SVT träffade islandshästen Felix frá Gafli och Linnéa...
Svar
0
· Visningar
111
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Det är 34 år sedan dressyr-SM arrangerades på Grevagården senast. Till helgen ska medaljörer i fem ålderskategorier samt paradressyr koras.
Svar
0
· Visningar
151
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Det är dags för det första svenska mästerskapet någonsin för lag i working equitation! Sex klubbar och sju lag kommer till start hos...
Svar
0
· Visningar
106
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka