slutmätning?

Z

Zacke

Vet inte om jag är riktigt rätt, men jag försöker endå! Min häst är inte slutmätt, och jag undrar lite om det.
Jag har hör att man måste reg. hästen för att slutmäta och ha slutmätt för att få reg. Jag förstår inte riktigt det.... Sen undrar jag hur mycket det kan kosta, min ponny är unt 144 cm, och kan inte vara annat än D.
håller på med passet och blir förvirrad :confused:

:) väldigt tacksam för alla tips!! :)

Sv: slutmätning?

När vi hade ponny mätte jag honom två gånger eftersom det första gången var för tidigt att slutmäta. Jag lyssnade lite med ridskolor och privata ridgrupper när jag ville mäta vår ponny så jag har inte tagit ut veterinär och mätman bara till min ponny utan åkt med honom till platsen där han mätits. Har för mig att det kostade 2-300kronor i och med att vi var många som delade på reskostnaden. Vet inte om det är ett krav att ponnyn är registrerad då vår redan var det.

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 122
Senast: Juli0a
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 372
Senast: mamman
·
  • Artikel Artikel
Dagbok I många år har jag funderat på vad det egentligen är för fel på mina föräldrar. De beter sig liksom inte riktigt som normala människor...
Svar
0
· Visningar
766
Senast: Tuvstarr
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 601
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama