T

Troya

Haha xD I måndags kunde jag knappt tro mina ögon, eller snarare Rumpmuskler! :crazy: Red en 20 minuters Barbacka, hårddressyrpass och trimmade lite extra med balansen. Inte trodde jag att man kunde skaffa sig Träningsverk så snabbt och enkelt..? Efter ett par misslyckade skänkelvikningar med en "misslyckad" :angel: dressyrhäst som kanppt håller ordning på sina ben, gav jag upp och slängde av sadeln. Det gick ju något lättare att "krama" benen om magen och fick faktiskt honom i en aning mjukare form. :rofl: Någon som känner likadant, att det är nyttigt med barbacka-dressyr ..?:idea: ;D

Sv: Slutkörd

jag har också väääärldens träningsvärk, fast i låren.

jag kan inte ens gå upp för trappor :crazy:

:rofl: haha, vet vad du menar ;)
Jo, jag brukar också rida barbacka för att träna upp balansen och komma åt honom lite bättre :) Har en väldigt snäll häst *peppar, peppar ta i trä* som alltid saltar av när man kommer lite i obalans :love:

Jag vet inte om det beror på att jag har en snäll häst eller om det är för att jag klamrar mig fast med benen när jag rider barbacka, men galoppen bruker bli jättebra och samlad.:angel:
Jag tror att batbackadressyr är jättebra, specielt när det är kallt;) Fler borde rida barbacka tycker jag, Bra för hästens rygg och ryttarens balans:idea:

Jag har tränat lite dressyr barbacka en gång.Tyckte att det var riktigt roligt och nyttigt. Vågade inte galoppera för hästen kan bralla då. Men fick en riktig aha upplevelse i skänkelvikningarna. Jag riktigt kände varja tvärning.

Eller hur. ;D Meer barabacka för min del. :angel: :angel: :angel:

Nu råkar ma ju också Löwa Tinkrar med sina oftast breda ryggar och gosiga mular. ^^, *Puss*

jag rider oftast drassyr barbacka då jag inter har någon sadel som ligger still. + att jag kommer åt hästen bättre då....

Jag rider nästan aldrig barbacka.
Dels så får min häst väldigt ont i ryggen av det, och sen så vågar jag inte galoppera heller... :angel:

Jag känner igen mig...red barbacka på min ponny under en ridlektion och jag trodde inte att jag skulle sitta kvar men det gjorde jag och trännigsverken kändes nästan redan direkt efteråt och jag som brukar rida henne på en googtygel trodde inte att hon skulle gå på tygel så lätt och hon tyckte det var mer behagligare att jag red barbacka för då kände hon mina hjälper bättre, då kände jag mig stolt :love: men i galoppen var det lite svårt att få stopp på henne men det gick tillslut....

Liknande trådar

Hästvård Det här kommer nog bli långt men jag behöver verkligen tips och råd om vad det kan vara för fel på min häst. Hästen i fråga är född i...
2
Svar
25
· Visningar
4 411
Senast: pews1972
·
Ridning Ja jag tänkte bara starta en liten disskution, kanske lite onödig, jag vet inte. Men jag vill gärna diskutera med andra och deras...
Svar
10
· Visningar
2 548
Senast: MattiZ
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka