Slutar man/pannlugg och svans växa?

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Hammond
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 983
H

Hammond

Våran märr är en 17årig varmblodig travare och hennes pannlugg har inte växt på 4år!! den når precis ner till ögonen och vi vill ha den längre.
har den slutat växa helt eller gör vi något fel??

Vi är super rädd för att hon ev om sommaren ska klia av sig pannluggen! manen växer som den ska och svansen växer så mycket att vi måste klippa den varannan månad för att hon inte ska trampa på den!!

tacksam för svar

Malin

Sv: Slutar man/pannlugg och svans växa?

på min gamla shettis så slutade pannluggen växa för många år sedan, förr hade hon jätte lång/tjock pannlugg. idag ser pannluggen ut som på ett föl :angel: spreta lita rakt ut bara :angel:

svansen börjar även den bli tunnare men manen är som den alltid varit :) veterinären sa att det är vanligt när hästarna blir äldre

Sv: Slutar man/pannlugg och svans växa?

Om den hade slutat växa hade hon varit skallig, hon får den längd hennes gener säger, precis som att en del människor aldrig får midjelångt hår. Hårstrået har en viss livslängd och sedan faller det av men ersätts av nya.

Liknande trådar

Hästvård Nu drar det ihop sig inför sommaren och jag tänkte vara ute i god tid och försöka förebygga att min häst kliar av sig svansen, nu när...
2
Svar
21
· Visningar
2 425
Senast: Miingla
·
Hästvård Jag har en islandshäst som är tretton år. Under somrarna tappar hon sin pannlugg nästan helt och hållet, hon har då endast en liten tuss...
Svar
5
· Visningar
1 895
Senast: Softicut
·
E
Foder & Strö Hej! Är det någon som vet vad man kan göra för att få man och svans att växa lite bättre. Finns det någon vitamin eller fodertillskott...
Svar
4
· Visningar
1 331
Senast: ekran
·
Z
Hästvård finns det någon som vet vad man kan göra åt man o svans som alldrig växer? våran arabhingst ser ut som han gjorde när han var 3 år...
Svar
9
· Visningar
1 122
Senast: Casper
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka