Sluta Röka Pepptråden!! :D

Bewildered

Trådstartare
Nu ni!

Här ska sluta rökas, och det är fler än jag där ute som ska sluta.. så hej och hå, nu sätter vi igång! :D

Här ska det gnällas, tjuras, peppas och bollas så vi vet att vi inte e ensamma med våra små nikotinabstinenshelveten :D

Sv: Sluta Röka Pepptråden!! :D

det här va precis va ja behövde nu... Uch va de ska va jobbit utan att få röka! (har livet igentligen nån mening då:crazy: ) jag klarar inte av att sluta tvärt men jag fick ju en bra skjuts på vägen av hästen:angel: Fick en spark över höften för 2 veckor sen, på sjukhuset får man ju inte röka å de e väldigt jobbit att hoppa på kryckor för att ta sej ut... Allt ont har något gott med sej säjs det ju:p

Eh ja. Gårdagens afton var i ciggarettens tecken och cirkus 5st canserpinnar "slank ner".
Jag ska köpa ett paket ikväll. Jag ska ju faktiskt på spelning!
FAKTISKT!

Oj va jag känner igen det där "faktiskt"... :cool: jag är expert på "nej, men.. jag ska bara röka det här för jag blir faktiskt väldigt stressad av det här.. eller jag måste ju röka för jag ska ju faktiskt festa..... :angel: man e duktigt dålig på det där med viljestyrka och moral när det kommer till ciggen... uscha.

Men det e ju klart att vi kan sluta - med hjälp av varandra! Jag är övertygad.... fast å andra sidan är jag övertygad om en massa konstiga saker med..

Aj! det måste ha gjort duktigt ont.....

hrm, undrar om negativ förstärkning funkar mot rökning? Varje gång man tänder en cigg så sparkar man foten i betongväggen.. undrar vad som händer först - sparkar man sönder foten före man lyckas sluta röka?

Ska peppa dig så mycket det går. Mitt tips: Någonting finns det säkert som du vill ha till dig eller hästen som kostar ganska mycket pengar? Ta en bild av det du vill ha och tejpa fast på en stor glasburk. Lägg i alla pengar som du skulle ha rökt upp. När burken börjar fyllas är det lättare att låta bli att röka för du blir peppad bara av att se pengarna och att komma närmare ett köp. :)
Jag gjorde så för ett antal år sen när jag absolut ville ta MC kort. Jag satte upp ett par snygga motorcyklar på en burk och la i mina cigarettpengar. Det tog inte så många månader så hade jag MC kort, hjälm, skinnställ osv.
Nu funderar jag på om jag ska sluta snusa. Jag vill inte egentligen, men jag är otroligt sugen på en barocksadel och den kostar en hel del. (får fundera lite till på det)
Lycka till nu!!!

Tyvärr tror ja nog foten går sönder först:angel:

Huamejjen, det är FREDAG idag, å maken driker öl... va ska man göra mer då?

Ja, ursäkterna är många...då man är slav under giftpinnen...
Har du inte slutat helt?
Jag funderar fortfarande, tyvärr:(
Jag är helt övertygad om, att det är vilja och inget annat som får en att sluta röka...
Jag har vilja till o göra mkt saker, tjurig till tusen, men har ännu inte hittat viljan att sluta:mad:
Och nu trillade stallvärden dit igen, efter 2mån rökfrihet...jag som tyckte hon var så duktig....och skulle kunnat peppat mig med...
Nåja, vi får sluta samtidigt...
Sen...ehh nån gång:angel:

Ja men ikväll ska jag FAKTISKT bada badtunna och dricka gott i goda vänners lag.... De flesta röker.... Jag kommer känna mig så utanför..... så ensam..... så liten och ynklig......

:rofl:

jag vill med bada badtunna!

sitter här själv med katterna och tjurar... :S måste ens sambo ete sig som en idiot precis när man ska sluta röka? *sucka*

jag e nog lite rädd om mina fötter.. tror inte jag ska sparka in i betongen naej... det blir så jobbigt att rida då.. *övertygad*

och i kväll ska jag faktiskt bara ta en "jag är lite ledsen" cigg, för det är Faktiskt synd om mig.

Vilken bra idé! Då ska jag bara skriva ut en bild av Diamond å klistra på burken.. en betäckning med honom på felicia... Namnam.. :D

Jag slutade, började igen, slutade och började igen... *sucka* jag måste sluta sluta att sluta helt enkelt... ;)

och sambon vägrar sluta.. vilket givetvis gör livet lättare för mig... *MORR*

Ja, det där e värsta tänkbara plågan! Nu är ju iaf helgen slut, då brukar det vara lite lättare utan ursäkter... om det nu inte är så att man har rökande arb-kamrater som bara "glömmer" att dom inte ska fråga om man ska med ut...

Ja man är VÄRD en cigg när det är synd om en, FAKTISKT.
Idag jobbade jag första dagen på Sibylla, och det är FAKTISKT väldigt skönt med rökpausar..
Man jobbar och står i om dagarna.... så det måste man ju kunna unna sig..............................................

Jag blir knas på det här... fanken.

Nu är hästskrället halt på v.b... eller stel rättare sagt, det här helsickes kattens s*tans knaggeliknagget till hag:devil: .

Och sambon är en i*iot.

och jag vill röka. NU.

nu ska jag gråta. Blähurg. Va allt ska strula och jävlas med en hela f*rbannade tiden.

Nämen naaaaaaaaaw!
Vill du ha en kanelbulle istället? Fett och socker är den näst bästa trösten!

Maaaaaaaaaaaaaaat.

Oh! Kanelbulle! :love: Jag älskar kanelbullar... hmm.. om man skulle ta å baka i dag... :idea:

Lyckades trycka bort en låsning i hennes bakkärra igår! Jeeej :bump: Hästens alltså... :o

Åh baka. Jag har inte tid för det. Jag ska plugga körkortsteori och städa. suck

Åh! Trycka bort låsningar är roligt, sålänge man inte ligger på bänken själv.....

Ja lyckades med mycket möda, värk å hjälp ta mej upp på pollen idag för första gången sen olyckan!!! Det va underbart men hua va jobbigt, vet nog aldrig att jag varit så slut efter ett ridpass, å detta varade i 10 min...:p Såå, ja var ju bara så förtjänt av en belöning när ja efter ännu mera möda, värk å hjälp kommit av igen... ELLER HUR?:angel:

Föresten så har ja en chokladbulls smet i kylskåpet... undrar om det nånsin kommer bli bollar av dom... är nog godast som dom är...:crazy:

Liknande trådar

Hundträning Hunden min gnäller KONSTANT så fort vi inte är hemma. Hemma säger den nästan aldrig någonting. Men så fort vi åker i bilen, eller åker...
Svar
8
· Visningar
1 206
Senast: Nota
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
925
Senast: inverterad
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 475
Senast: Ceta
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 136
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka