Jag tycker det är märkligt med denna tråd med alla dessa generaliseringar av män som skrivs. Jag undrar om det hade varit ok att skriva andra grupper i samhället på samma sätt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vilka generaliseringar är det du menar?Jag tycker det är märkligt med denna tråd med alla dessa generaliseringar av män som skrivs. Jag undrar om det hade varit ok att skriva andra grupper i samhället på samma sätt.
Jag tycker inte det. Jag tycker det är generaliserande på ett nedsättande sätt.@Rialavargen Men alltså lägg av. Män är inte en utsatt grupp. Män som grupp har aldrig utsatts för systematiskt förtryck eller lidande. Att ens jämföra med judar eller invandrare är fan helt jävla absurt.
Jo, det är absurt. Du jämför den grupp som i samhället och världen har mest makt med utsatta, förföljda och systematiskt diskriminerade grupper. Det är löjeväckande att du sitter och skriver gråtiga inlägg och jämför män (som grupp) med invandrare och judar (som grupp).Jag tycker inte det. Jag tycker det är generaliserande på ett nedsättande sätt.
Vad har män som grupp gemensamt med rullstolsburna, invandrare och judar? Diskriminering, rasism, pogromer?Jag tycker inte det. Jag tycker det är generaliserande på ett nedsättande sätt.
"misslyckas med att avbryta mäns allvetande monologer om saker de inte vet något om"
"Du måste ta ansvar för mäns oförmåga att förstå sin omvärld"
"Absolut! Jag tror det har något med penis att göra. "
"Men därifrån till att det är kvinnors fel att män så pass ofta har uppblåsta egon"
"mäns i min mening helt omotiverade hybris"
Tänk om man skulle byta ut ordet "man" mot rullstolsbunden, invandrare, jude etc
Vad har män som grupp gemensamt med rullstolsburna, invandrare och judar? Diskriminering, rasism, pogromer?
Sluta med din wooling. Du kan inte jämföra utsatta minoriteter med normsättande majoriteter.Jag tycker det är märkligt med denna tråd med alla dessa generaliseringar av män som skrivs. Jag undrar om det hade varit ok att skriva andra grupper i samhället på samma sätt.
"misslyckas med att avbryta mäns allvetande monologer om saker de inte vet något om"
"Du måste ta ansvar för mäns oförmåga att förstå sin omvärld"
"Absolut! Jag tror det har något med penis att göra. "
"Men därifrån till att det är kvinnors fel att män så pass ofta har uppblåsta egon"
"mäns i min mening helt omotiverade hybris"
Tänk om man skulle byta ut ordet "man" mot rullstolsbunden, invandrare, jude etc
Det är ingen parallell diskussion om mig själv jag "försöker starta" utan bara ett konstaterande att vissa måste hävda sin brist på självförtroende så fort dom får tillfälle till det med alla tillgängliga medel och då är ju ett bra sätt att aldrig låta motparten få en syl i vädret. Det händer lika ofta att det är både kvinnor och män som bara vill göra sig hörda genom att "veta" utan att veta och därför gissar vilt och babblar på. Alltid är det kanske nån som går på svamlet och "den enda sanningen".Du har missat något centralt i den här diskussionen. Läs hela och se om det klarnar.
Ett av problemen med det fenomen som diskussionen i övrigt handlar om (om vi bortser från den parallella diskussion om dig själv som du försöker dra igång) är alltså att de där gubbgissande och mansplainande männen är i princip omöjliga att avbryta, för kvinnor, när de lägger ut texten inför kvinnor.
Inget gemensamt men jag tycker det är tråkigt med generaliseringen av män. JagVad har män som grupp gemensamt med rullstolsburna, invandrare och judar?
Jag ber om ursäkt för mitt stavfel.Sen heter det rullstolsBUREN såvidare personen inte är fastbunden i rullstolen
Om de inte har något gemensamt, varför tog du upp dem som en jämförelse?Inget gemensamt men jag tycker det är tråkigt med generaliseringen av män. Jag
Jag ber om ursäkt för mitt stavfel.
Inget gemensamt men jag tycker det är tråkigt med generaliseringen av män.
Det händer lika ofta att det är både kvinnor och män som bara vill göra sig hörda genom att "veta" utan att veta och därför gissar vilt och babblar på. Alltid är det kanske nån som går på svamlet och "den enda sanningen".
Det är så tragikomiskt det här. Kvinnor har i alla tider betraktats, analyserats, beskrivits, behandlats som grupp. Aldrig som individer eller separata personer. När män hanteras som grupp blir det ett jävla liv.Jag tycker det är märkligt med denna tråd med alla dessa generaliseringar av män som skrivs. Jag undrar om det hade varit ok att skriva andra grupper i samhället på samma sätt.
Det är så tragikomiskt det här. Kvinnor har i alla tider betraktats, analyserats, beskrivits, behandlats som grupp. Aldrig som individer eller separata personer. När män hanteras som grupp blir det ett jävla liv.
Det är så tragikomiskt det här. Kvinnor har i alla tider betraktats, analyserats, beskrivits, behandlats som grupp. Aldrig som individer eller separata personer. När män hanteras som grupp blir det ett jävla liv.