Och majoriteten av de män jag umgås med har inte gjort lumpen.Tillåt mig hånle, majoriteten av de män jag känner har gjort lumpen.![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Och majoriteten av de män jag umgås med har inte gjort lumpen.Tillåt mig hånle, majoriteten av de män jag känner har gjort lumpen.![]()
Du tänker på färdigheter som att hantera vapen? Eller att blint lyda order och gå dit överordnad pekar? Eller pennalismen? Vad i militärlivet var det som gjorde folk av de unga männen menar du?
Tillåt mig hånle, majoriteten av de män jag känner har gjort lumpen.![]()
Men det är ju tur då att i dagens samhälle så är det inte samma krav på att göra värnplikt för män. Bra med utveckling av samhället så männen slipper det jobbiga.Jo, värnplikten för att ta ett uppenbart exempel.
Du tänker på färdigheter som att hantera vapen? Eller att blint lyda order och gå dit överordnad pekar? Eller pennalismen? Vad i militärlivet var det som gjorde folk av de unga männen menar du?
Haha! Det vore en toppentråd. "Är lumpen förtryck av män?"Lumpspåret kanske kan få en egen tråd eller åtminstone avslutas i denna tråd?
Haha! Det vore en toppentråd. "Är lumpen förtryck av män?"
Haha! Det vore en toppentråd. "Är lumpen förtryck av män?"
Med parentesen om detta förtryck beror på feministerna? Eftersom allt beror på feministerna...Haha! Det vore en toppentråd. "Är lumpen förtryck av män?"
Nu var det inte en fråga om vilka jag umgås med utan vilka jag känner.Och majoriteten av de män jag umgås med har inte gjort lumpen.
Jag har aldrig riktigt förstått poängen med "vilka" man får kritisera (dvs beroende på maktförhållanden), man borde väl kunna kritisera alla dåliga beteenden oavsett relativ maktstatus på inblandade personer? Sen kan man tolka händelserna om varför de sker genom maktförhållanden och eventuellt förklara saker men en dålig handling är en dålig handling oavsett vem som utför den (men kan vara förståelig beroende på kontext).
Vart skrev jag att det är lika okej?Fast nej. Det kan inte vara "lika okej" att sparka nedåt, som att sparka uppåt. Det blir helt enkelt orimligt sett till makt och privilegier. Ditt eget inlägg avslöjar nog en hel del kring dina egna privilegier.
Vart skrev jag att det är lika okej?
Det jag menar är att jag tycker inte att maktförhållanden borde göra en immun mot kritik vilket ofta verkar vara fallet.Jag har svårt att tolka ditt inlägg på något annat sätt.