Sluta med välling på natten

Mirre

Trådstartare
Rasmus 15 mån hade slutat, det fick utmärkt att ge bara vatten.
Men sedan blev han förkyld och fick välling ett par gånger nattetid, han åt knappt nåt på dagarna. Nu vägrar han vatten och ska ha välling.
Får han inte det så gallskriker han.

Han äter bra på dagarna så känns inte som han behöver vällingen på natten.
Hur få honom att acceptera vatten igen.
Det gick ju utmärkt för bara några dgr sedan.

Sv: Sluta med välling på natten

Åå, detta ska jag följa. Jag har lite samma problem med min kille som är 20 mån. Han blev med sjuk åså gav jag han välling på natten. Det som jag har gjort nu i ngr veckor är att tunna ut vällingen mer o mer. Innan gav jag honom 3 skopor med vällingpulver och nu får han lite mindre än 1 :) Tycker det var lättare att göra så här än att ha han skrikandes på natten. Då e jag ju totalt väck. Så vi e på god väg, men just det lilla som e kvar, den vällingen vill han verkligen ha.

Min BVC-sköterska sa att barn som varit sjuka och ätit dåligt ofta börjar vilja ha välling på natten sen under en period. Många har mer lugn att äta på natten och välling är lättare att få i sig än vanlig mat. Så hon tyckte inte att det far något negativt om det bara är en period efter sjukdom utan betyder bara att de känner att de ligger lite back på matkontot.

Min BVC-sköterska sa att barn som varit sjuka och ätit dåligt ofta börjar vilja ha välling på natten sen under en period. Många har mer lugn att äta på natten och välling är lättare att få i sig än vanlig mat. Så hon tyckte inte att det far något negativt om det bara är en period efter sjukdom utan betyder bara att de känner att de ligger lite back på matkontot.

vilken klok bvcsköterska!:)

Vi är familjen tvärtom och har faktiskt inte gjort något alls åt nattätandet.

Jag har alltid förknippat det med att vår son verkligen behövt äta på natten för det har kommit och gått lite i perioder. Jag vet inte hur gammal han var när han slutade. Något under tre tror jag. Det liksom glesades ut mer och mer, han åt inte varje natt.

Dottern med ett mycket lugnare temperament har sällan, mycket sällan, ätit på nätterna.

Jag slutade helt enkelt köpa välling, talade om att när paketet var slut var det slut, och erbjöd gröt istället.
Nattetid vatten, var helt smärtfritt för oss.
Förbereda barnet är A och O för oss, kris hos oss är bilåkandet...

Vi slutade nu för några månader sedan. Enagos mjölkfria välling gick inte att få tag i, samtidigt kom rapporterna om de höga halterna av tungmetaller i just den vällingen. Jag slängde det som var kvar av det vi hade och så sa jag att vällingen var slut och gick inte att köpa. När han vaknade på natten sa jag bara att det finns ingen välling. Han köpte det direkt och har sen dess sovit hela nätterna. Har aldrig fått fler frågor om vällingen sen. Bara de två första nätterna. Då var grabben runt 20 mån när det hände.

Liknande trådar

Hästvård Tänkte höra om ni har några kloka råd. Shettisen vi lånar fick kolik i går. Var rätt dålig när veterinären kom men svarade bra på...
Svar
2
· Visningar
581
Senast: Kristall10
·
Mat Att man ska äta mycket fibrer funkar ju om man vill bli lösare i magen, men hur gör jag för att bli hårdare? Jag skadade höger hand för...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 922
Katthälsa Vår omplacering sen drygt en månad tillbaka har blivit lös i magen. Jag fick duscha av henne mitt i natten nu när jag upptäckte det...
Svar
5
· Visningar
759
Senast: Hoarfrost
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 183
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Mata småfåglarna
  • Uppdateringstråd 30