Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Behöver alla era bästa tips och trix för att sluta med napp.
Barnet är bestämt, envist och påhittigt.
Vi föräldrar är trötta och känner oss lite tomma.
När du säger det där med snutte kom jag på, vår yngsta har haft snutte jämt.På förskolan fick dom bara ha när dom sov så vi gjorde samma hemma. Sen när tandläkaren sa att det är bra att sluta innan 3 årsdagen så slutades det helt. Äldsta dottern gav dom till tomtens bäbisar och yngsta dottern gav dom till makens mosters kattungar Gick över förväntan med båda två! Båda hade snutte också så den ersatte väl en del.
När du säger det där med snutte kom jag på, vår yngsta har haft snutte jämt.
Inte kunnat gå nånstans utan den. Den följde med i bilen till förskolan men den fick aldrig följa med in där. I övrigt släpade han på snutte HELA tiden.
Och var absolut måste när han skulle sova.
När nappen försvann var snutten inte alls viktig längre.
Han typ glömde bort den och vi blev helt paff
Nu använder han dom ändå lite fortfarande men var det 100% viktigt innan är de 10% viktigt nu.
Förlåt parantes
Vi påminde aldrig någonsin om nappen och hade aldrig nappar framme som syntes. Så fort en napp släpptes så trollade vi bort den och la den på ett ställe som var lite besvärligt att komma åt, dvs typ högst upp i köksskåpet så man måste gå och hämta. Dvs en rimlig fördröjning. Barnet var ganska glömskt (men helt omutbart, totalt ointresserat av att få X för att sluta med Y, ville sällan få leksaker, eller donera till kattungar osv) och glömde oftare och oftare, så det fungerade bra.Behöver alla era bästa tips och trix för att sluta med napp.
Barnet är bestämt, envist och påhittigt.
Vi föräldrar är trötta och känner oss lite tomma.
Spinner vidare på detta.Vi pratade mkt om att när man är större så behöver man bara napp när man sover, till sist sa hon själv att hon bara behövde napp när hon sov, mkt var också att dom gjorde så på förskolan.
Eller folk som skall tvinga på ungen napp. En väns barn har aldrig haft napp men alla runtomkring tycker att man visst skall ha napp till ungen, trots att barnen själva aldrig varit intresserade av napp..Spinner vidare på detta.
För mig är det obegripligt att föräldrar låter barnen ha napp i munnen när de springer runt och leker osv.
Med undantag för när de var riktigt små, så fick våra barn endast ha napp i sängen och i bilen. (Och de tillfällen vi lyckades få dem att sova i barnvagn)
Der finns säkert undantag, men generellt är det nog få barn som har behov av nåt att suga på samtidigt som de leker. Om man tänker efter...
Spinner vidare på detta.
För mig är det obegripligt att föräldrar låter barnen ha napp i munnen när de springer runt och leker osv.
Med undantag för när de var riktigt små, så fick våra barn endast ha napp i sängen och i bilen. (Och de tillfällen vi lyckades få dem att sova i barnvagn)
Der finns säkert undantag, men generellt är det nog få barn som har behov av nåt att suga på samtidigt som de leker. Om man tänker efter...
Eller folk som skall tvinga på ungen napp. En väns barn har aldrig haft napp men alla runtomkring tycker att man visst skall ha napp till ungen, trots att barnen själva aldrig varit intresserade av napp..
Ja precis och att bebisen inte skall gnälla om den är hos någon annan än föräldrarna.Visst är det dumt! tror en del använder napp som ljuddämpare, var en helt random frisör som tyckte jag skulle ha napp till min lilla som visat noll intresse för sånt med motiveringen det var ju så bra och att ha när man var ute så var dom tysta