*Gotlandsrusset*
Trådstartare
Din motivation har du redan nämnt, och det måste du ju hålla fast vid genom abstinensens avtändning. Bara det - du behöver tända av nikotinet...
Har en kollega som gått från storrökare till storsnusare och nu enbart lägga in Onco under läppen. Vistas i rejält rökrelaterade miljöer med en halv miljon som snusar vanligt snus (doften). Så himla strongt gjort.
Du klarar det, men du måste bestämma dig. Att du gjort din bebis passivt beroende måste väl också bidra till motivationen att sluta?
Självklart är den största motivationen och orsaken till att sluta att jag gör mitt barn illa. Varje gång jag tittar på min son inser jag vad jag håller på med och att graviditeten är verklig.
Minskat flöde i navelsträng, ökad risk för havandeskapsförgiftning samt ökad risk att barnet föds för tidigt är också sånt som motiverar. ÄNDÅ gör man precis tvärtemot det som all fakta och kunskap säger.
Jag är så besviken på mig själv, besviken på att jag inte klarar av att vara utan. Jag vet ju att det är en typ av drog: ändå väljer jag aktivt att köpa/ konsumera.