J
Josse58
just nu står min hjärna still. vet inte vad jag skall göra för att få pållen att gå som jag vill. just nu bygger jag upp ryggmusklerna, så vi rider rätt mkt barabacka, klättrar, och fokuserar allmänt på det. har ridit med hackamore ett tag, eftersom han går bra med det, lyssnr osv. men de flesta vet ju som sagt att hackmoret har en verkan neråt. och det gör att pållen går väåääldigt lågt och inåt med nosen emellanåt, spec. i galoppen, där lägger han sig i en låg form, och sedan är det typ omöjligt att få honom att lyssna.det är synd att han går så lågt med hackamoret, för att förutom det, så går han utmärkt på det. med vanligt bett vill han inte arbete, och inte gå i form. visst, det går, men det är svårare , eller han vill det inte lika mycket. jag vill få honom att gå i form, men utan att han ska gå långt ner, .
nu har han en del underhals, och den vill jag ha bort. den har han fått imed han har gått uppe med huvudet hela tiden innan. ..
nu har han en del underhals, och den vill jag ha bort. den har han fått imed han har gått uppe med huvudet hela tiden innan. ..