Slut på foder!

M

mightyblue

Hejsan! Min hästs foderstat ser i normala fall ut såhär:

Morgon: 0.5 kg blötlagd betfor + 0.5 kg krafft grund + 0.5 kg hippo alfa
Middag: 0.5 kg krafft grund + 0.5 kg hippo alfa
Kväll: 0.5 kg krafft grund + 0.5 kg hippo alfa
(Sen givetvis hö, men dt är ej relevant.)

Men nu är det så att alfan tog slut idag och affären öppnar inte fören på måndag igen. Det betyder att hästen inte har någon möjlighet att få alfa under söndagen, vad ska jag ge istället?

Tacksam för svar!

Sv: Slut på foder!

Säger som caballus strunta i att ge den något annat. Den klarar sig bra utan det lilla kraftfodret en dag:)

Sv: Slut på foder!

Den får ju iaf något annat att tugga på, så den borde ju inte bli hysterisk för att den inte får någon mat alls när grannarna får.

Finns väl inte så mkt att göra om alfan är slut och det inte finns någon annan i stallet som har som du kan få "låna" av...

Föresten brukar man inte hålla lite koll och köpa foder innan säckarna tar slut... ;)

Liknande trådar

Foder & Strö Jag rider en 23 år gammal ponny, maxad C, som har svårt att få i sig höet. Kraftfoder är inga problem. Hästens tänder är kollade av...
Svar
16
· Visningar
8 525
Foder & Strö Jag äger en dräktig sak som matvägrar i tid och otid. Hon går in i högdräktighet i slutet på januari/början på februari. När hon inte...
Svar
2
· Visningar
1 121
Senast: elle12
·
Foder & Strö Hejsan allesammans! Som rubriken säger, jag har problem med karlledssprickor på min travarnordis som jag tävlar inom trav med. Det...
2
Svar
34
· Visningar
5 212
Övr. Katt Jag har ett dilemma och skulle behöva bolla lite. Honkatt, faller lätt ur och har varit väldigt kräsen. Hon är liten till växten och...
Svar
4
· Visningar
905
Senast: Centaur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Pusseltråden
  • Klara sig utan bil
  • Nyårstråden

Hund, Katt, Andra Djur