Har nagon nagra nya haftiga recept till slow cookern? Jag forsoker rakna kallorier just nu och behover smakrika men lagkallori ideer.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
När jag gör revben brukar de absolut inte vara täckta i vätska. Jag gör en marinad som väl blir ca 1,5 dl vätska i mängd, och den häller jag med och tillagar revbenen i. Sedan blir det ju en hel del mer vätska under tiden som maten tillagas eftersom den inte kokar bort. Kul att det blev bra !Det blev gott. Funkade trots att det inte blev täckt med vätska . Nu vill jag prova fler
Eftersom vätska inte steker bort i en crock-pot så tror jag faktiskt att det kan klara sig utan tillsatt vätska. Om jag häller i någon vätska när jag tillagar kött så har jag alltid MER vätska på slutet än vad jag har tillsatt......Jag tänkte göra detta recept då jag inte har så mycket hemma: https://ceciliafolkesson.se/2016/04/23/algstek-i-crockpot/
Men... ska man inte ha vätska i? Har enbart gjort grytbitar och köttfärssås tidigare med krossade tomater så är inte helt haj på detta :P
Ah. Jag kan säga att jag misslyckades totalt med att göra älgstek.Eftersom vätska inte steker bort i en crock-pot så tror jag faktiskt att det kan klara sig utan tillsatt vätska. Om jag häller i någon vätska när jag tillagar kött så har jag alltid MER vätska på slutet än vad jag har tillsatt......
Har du Facebook, så finns där en suverän grupp med massor av receptTycker det är så svårt att hitta recept så har börjat leta kokböcker för slowcooker istället, men det verkar lika svårt det.
Därför tänkte jag fråga här om ni vet om recept på långkok och grytor skulle passa bra? Eller måste man ändra för mycket i recepten för att det ska funka?
Som ovan har sagt, gå med i fb-gruppen rör inspiration ! Annars - helt generellt - så behöver du mindre vätska än i "vanliga" recept.Tycker det är så svårt att hitta recept så har börjat leta kokböcker för slowcooker istället, men det verkar lika svårt det.
Därför tänkte jag fråga här om ni vet om recept på långkok och grytor skulle passa bra? Eller måste man ändra för mycket i recepten för att det ska funka?
Om du kan lasa och folja recept pa Engelska finns det hur mycket som helst ... sok bara pa "slowcooker recipe" -och vad du har tankt for grund- (ie. healthy slowcooker meals, pasta sauce in slowcooker, bread in slowcooker, etc)
Har du Facebook, så finns där en suverän grupp med massor av recept
Crock-pot Sverige - vi som slökokar
Som ovan har sagt, gå med i fb-gruppen rör inspiration ! Annars - helt generellt - så behöver du mindre vätska än i "vanliga" recept.
Mindre mängd vätska och större mängd kryddor, kan man väl säga. Det är bara att experimentera !Nä har inte Facebook, men då är det typ bara vätskan man ska tänka på då
Är det jag gjort hittills men det är så himla bökigt att göra om måtten till dl, ml osv.
Nä har inte Facebook, men då är det typ bara vätskan man ska tänka på då
Synd, för där finns verkligen massorÄr det jag gjort hittills men det är så himla bökigt att göra om måtten till dl, ml osv.
Nä har inte Facebook, men då är det typ bara vätskan man ska tänka på då
Mindre mängd vätska och större mängd kryddor, kan man väl säga. Det är bara att experimentera !
Det finns ju en hel mängd recept på den svenska crock-pot-sidan annars:
https://www.crockpot.se/recept/
Synd, för där finns verkligen massor
På lindas mathörna finns också massor av recept
For en slowcooker ar det inte sarskilt noga med matten. Straxt under kanten pa en 1/2 cup ar en dl. En quart ar nastan en liter, precis under kanten ... 2 (liquid) oz ar precis over 50 gr. Enkelt nar man inte for sitt liv kan komma ihag de exacta matten.