Slitstarka byxor

Masqueradee

Trådstartare
Jag behöver hjälp i mitt val av nya slitstarka byxor. Har provat lite olika modeller/märken men riktigt inte hittat någonting som passar. Därför tänkte jag höra efter här om någon har lite tips. Här är min "krav"/önskelista:

- Gärna något stretchigt tyg och hyfsat korta ben.
- Bra ventilation.
- Fack för knä-skydd.
- Gärna benkrokar alt. möjlighet att dra ihop byxorna längst ned.
- Vattentäta.

Byxorna kommer att användas under enklare vandringar, ute-dagar, användas på byggnadsplatser/lättare arbetare med kalk, trä och liknande. Alltså lite allround-arbete som kräver slitstarkare och vattentäta byxor.
Har funderat på att beställa ett par från Fritidsfabriken, mest på grund utav priset, men vet inte vilken modell.
 
Jag behöver hjälp i mitt val av nya slitstarka byxor. Har provat lite olika modeller/märken men riktigt inte hittat någonting som passar. Därför tänkte jag höra efter här om någon har lite tips. Här är min "krav"/önskelista:

- Gärna något stretchigt tyg och hyfsat korta ben.
- Bra ventilation.
- Fack för knä-skydd.
- Gärna benkrokar alt. möjlighet att dra ihop byxorna längst ned.
- Vattentäta.

Byxorna kommer att användas under enklare vandringar, ute-dagar, användas på byggnadsplatser/lättare arbetare med kalk, trä och liknande. Alltså lite allround-arbete som kräver slitstarkare och vattentäta byxor.
Har funderat på att beställa ett par från Fritidsfabriken, mest på grund utav priset, men vet inte vilken modell.
Jag tror att sista kravet om att de ska vara vattentäta ställer till det.
Om de bara ska vara vattenavvisande så blir det enklare.

Kolla hos någon försäljare av arbetskläder?
 
Jag tror att sista kravet om att de ska vara vattentäta ställer till det.
Om de bara ska vara vattenavvisande så blir det enklare.

Kolla hos någon försäljare av arbetskläder?
Vattenavvisande kanske är bättre uttryck :) Det behöver liksom inte vara galon-byxor utan vattenavvisande räcker nog
 
Euro-Hunt Duved kan stämma rätt bra, men tror det faller på knäskyddsfickorna :(

Vattentät är Boberg-byxan, och den har detalj i benslutet också.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp