Ja, de lär sig verkligen fort de små liven, på gott och ont!
Det har faktiskt gått superbra! Förberedde honom som sagt noga redan några timmar innan vi gick och lade oss med att det inte är okej att hålla mig i håret mer.
Sedan gick vi och lade oss. Han försökte gosa in händerna i håret måååånga gånger (typ tusen miljoner gånger
) men jag påminde vänligt om och om igen om att han är en stor pojke nu och att man inte får hålla i håret mer och gav honom råttan och då tog han bort handen omedelbart varje gång!
Ju tröttare han blev desto argare blev han varje gång, men det blev aldrig något jättebråk eller gråt och skrik utan efter ca 3 timmar somnade han! Så det tog rätt lång tid men klart över förväntan.
Han vaknade en gång under natten och drack lite vatten och efter det somnade han bara om, helt utan att ens försöka ta tag i håret!
Sen vaknade han framåt småtimmarna och var jättegosig och försökte gräva in händerna i håret igen, men då tog jag bara bort hans hand och påminde ca 30 gånger eller så att man inte får göra så och till slut accepterade han det och lade sig nära mig istället.
Sammanfattningsvis tror jag att det kommer bli en småtuff kväll och natt igen, jag tror inte han heeelt har accepterat det, men den här natten gick över förväntan och jag känner mig skitnöjd! Stora framsteg!!