westernsuzie
Trådstartare
Vi har en son på snart 2 år som är heeelt galen i hår! När han är trött och gosig och ska sova måste han sticka in händerna i ens hårbotten och gräva in fingrarna i håret, annars kan han inte somna. Och det är asjobbigt! Han håller ju inte direkt händerna stilla utan småsliter i ens hår så man är helt öm i hårbotten på morgonen. Hans händer blir svettiga o h trasslar in sig i håret så när man ska trassla loss sig ryker en redig tuss med varje gång. Så mitt hår är helt jäkla förstört och sönderslitet och värsta toviga härvan varje morgon.
Har testat att hålla honom i handen, försöka få honom att hålla i tröjan istället, hålla sitt eget hår eller att hålla ett lurvigt gosedjur men inget funkar. Han kan verkligen inte somna om han inte får hålla i håret. Nån gång har jag blivit så sabla trött och arg och bara vägrat låta honom ta i mitt hår men han blir helt förtvivlad och är vaken halva natten. Han fattar ju när jag säger att han inte får dra och det gör ont men han säger bara "måste göra så" och gräver in fingrarna igen. Gah... VAD i helsike gör man?? Är det nån som haft samma problem?
Har testat att hålla honom i handen, försöka få honom att hålla i tröjan istället, hålla sitt eget hår eller att hålla ett lurvigt gosedjur men inget funkar. Han kan verkligen inte somna om han inte får hålla i håret. Nån gång har jag blivit så sabla trött och arg och bara vägrat låta honom ta i mitt hår men han blir helt förtvivlad och är vaken halva natten. Han fattar ju när jag säger att han inte får dra och det gör ont men han säger bara "måste göra så" och gräver in fingrarna igen. Gah... VAD i helsike gör man?? Är det nån som haft samma problem?