slipper dö nyfiken

S

scotty

I dag hände det som inte fick hända. Sammy lyckades ta sig in till Cindie (12 år) medans jag var i stallet. Så nästa onsdag och torsdag blir det en resa till vetr.för en spruta. På sätt och vis ganska lustigt ändå med tanke på att fyra kullsyskon (av 5)inte finns mer + en som vars dagar tyvärr är räknade så är Cindie den pigga som tydligen gett sig fasen på att inte "dö nyfiken".

Carina

Förresten, glömde fråga vetr vad sådana sprutor kostar. Någon som vet?

Senast ändrad av en moderator:
Sv: slipper dö nyfiken

Hänger inte riktigt med på vad som har hänt?

Alldeles riktigt. Det här vad ju första gången för henne så även för honom.

Fin bild du har. Är det den lilla som blivit stor nu

Senast ändrad av en moderator:

Japp, hon har ju till och med blivit riktigt gammal. Fyllde ju fem år i november.

Ah, okej. Då är jag med lite bättre, det klargjordes aldrig riktigt vad det handlade om ur min synvinkel iaf.

Jag vet, Den bara springer iväg. Det känns som igår hon bara var en liten fjant.

Många brukar rekommenderar att man ultraljudar dem innan en abortspruta för att vara säker på att hunden är dräktig. Sedan rekommenderar man ett uppföljande ultraljud efter abortsprutorna för att se att resultatet blivit det önskade.
Totalt betalar du för två ultraljud och två injektioner.

Okey! Veterinären sa bara att hon ska ha 2 sprutor. en på Onsdag och en på Torsdag. Återstår att se om dom gör ultraljud. Du vet möjligen inte c:a priset på sprutorna?

Kram Carina

Runt 1000 kr för två injektioner, utan u-ljud. Cirka 1700 kr med två u-ljud.
Jag rekommenderar åtminstone ett u-ljud för att kontrollera så att alla foster dött och absorberats.

Du var ganska duktig med att pricka in kostnaderna. 2 sprutor kostade mig 1385:-. Vetr rekommenderar att göra ett ultraljud om 3 veckor. Kostar c:a 600:-. Om bara Cindie och Sammy kunde få veta vad deras nöje kostade också.

Liknande trådar

Övr. Hund Varning för långt inlägg! När jag skaffade min dvärgschnauzer Sigge såg förutsättningarna helt annorlunda ut. En god vän och jag var...
Svar
12
· Visningar
4 016
Senast: Hyacinth
·
Hästvård Kele strikes again :crazy: Alla hästarna sov ute inatt eftersom bara Vision ville in, och när han insåg han skulle bli ensam inne...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
9 904
Senast: Kassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar