Slipa skären till klippmaskin.

G

Guatemala

Jag har lite frågor..

*Efter hur många klippta hästar brukar man behöva slipa klippskären till en klippmaskin? ( märke De laval )

*vem/vilka slipar klippskär, och hur mycket kostar det?

Hhar just köpt en begagnad klippmaskin där skären behöver slipas.

Sv: Slipa skären till klippmaskin.

* Beror vell lite på hur mycket man klipper, men 2 - 3 hästar med helklippning borde ett bra skär klara.

* Jag skickade mina skär till Lyckliga fåret (jag är inte säker på att det hette så, kan ha hetat glada fåret eller någonting sånt) och jag tror jag betalade runt 200 pix för 2 skär...

ok.. tack för svaret.. men håller de inte för fler än 2-3 helklippningar.. :confused: tyckte det lät lite.. men men.. jag har inte en hel ridskola jag ska klippa direkt så det är lugna puckar!

men när jag klippte på skolan så klippte man mellan 2-6 hästar på raken.. inte bytte man skär då vad jag vet.

äsh.. huvudsaken att de blir slipade :) det är ju viktigast nu :smirk:

Du kan slipa skär hos
Lyckliga fåret
Lg-Produkter
Elanges sliperi
Parma

LG och Elanges är billigast för dom skickar i brev med räkning dom andra mot postförskott.

Adresser??

Jag brukar klippa 4-5 ggr tror jag. Beror lite på hur mkt päls dom har och så. Klipper hela hästen. 2-3 låter väldigt lite.

tack för svaren!!

Elanges var ju jätte mycket billigare.. eller är deras priser ex. moms?

Liknande trådar

Utrustning Är på jakt efter en hästtransport. Har hittat en jag ska kolla på i helgen. Blev besiktad UA dec 2023. Har trägolv men man får med ett...
Svar
7
· Visningar
738
Senast: Cavallo
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 817
Senast: Lavinia
·
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 135
Senast: Kilauea
·
Fordon Efter att maken köpt en helelektrisk city car i kombination med att jag börjat med häst på en lite mer seriös nivå igen och slutat...
2
Svar
34
· Visningar
1 603
Senast: Derivata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka