Slickar sig mellan benen

Timsetim

Trådstartare
Vår 6-åriga hane (Tysk Jaktterrier) har sedan några dagar tillbaka börjat slicka sig mellan bakbenen. Det är inte bara på snoppen utan även på insidan av låren.

Han stannar t om när vi är ute med honom, vilket inte är likt honom.

Vi kan inte se något som skulle kunna störa honom. Han kissar normalt och vi ser inget konstigt på/bredvid/i snoppen.

Någon som har en gissning på vad det kan vara? Har inte fått tag i veterinären än.

/Timsetim

Sv: Slickar sig mellan benen

Jag tänker ju direkt på förhudskatarr, men det är nog för att vi kämpar så med det på vår.

Fast varför han skulle slicka på låren när ni är ute...det förstår jag inte och verkar väl inte så likt f.h-katarr? Inte som våra har gjort iaf.

Berätta gärna när ni vet, så vi andra kan lära oss!

Lycka till!
/Syrsa

Min första tanke när han satte sig och slickade var att det vara snoppen han slickade. Men sen när vi tittar så är det inte alltid där. Han gör det mycket och att han stannar när han är ute är mycket märkligt och väldigt olikt honom! :confused:

Jag lovar att återkomma!

/Timsetim

Är han röd i huden? Vår foxterrier hade varje vinter samma sak, med slickande i ljumsken/insidan av bakbenet/bredvid snoppen. Varje sommar blev han bra, det röda försvann och slickandet också.

Det som lindrade klådan, det röda försvann nästan helt och gjorde han besvärsfri var när vi smörjde in området med Helosan salva. Du kan ju alltid prova att smörja in huden med lite Helosan salva och se hur det blir då.

Stackars, stackars, stackars lilla vovve! :crazy:

Sambon bestämde sig för att ta en mer djupgående koll av snoppen och började klämma och känna.

Hmm, där är snoppen, testiklarna, men vad är det där......det kändes som en extra snopp under förhuden. Han drog tillbaka och något svart kommer fram.

Stackars hundplutten har haft en 5 cm lång pinne innanför förhuden! :crazy::o

När sambon tänker tillbaka så gnällde han till när de var ute och jagade i torsdags. Sambon tänkte inte så mycket på det då, men nu i efterhand är det säkert då det hänt!

Och det enda han har gjort är att slicka sig lite. Han är en tuffing lille plutten! :love:

/Timsetim

Usch, det måste ha gjort ont.

Spola med rikligt med jodopax ett par gånger om dagen ett par tre dagar, så att all smuts från pinnen försvinner. Annars kommer det en förhudskatarr som ett brev på posten. Tänk på att jodopax färgar om det kommer på tyger.

Oj stackaren. Men det var tur att ni kollade igenom ordentligt i alla fall. Håll ett öga på det nu den närmaste tiden så att han inte får någon infektion efter pinnen.

Nä! Stackarn!

Bra att ni kollade!

Men, hujj...så otäckt det måste känts...*funderar*

*skakar av sig tanken*

HUH

/Syrsa

Liknande trådar

Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
6 540
Senast: Sel
·
Hundhälsa Hej! Jag står i ett svårt dilemma, min Malinois hane Herax på 3.5år har sen dec 2020 haft rörelsestörningar och olika symptom ifrån...
Svar
2
· Visningar
2 388
Senast: WildWilma
·
Hundhälsa Hej! Min Australian kelpiehane på snart 6 år har varit skadad i över 2,5 månad och trots flera veterinär besök och nästan 2 månader på...
2
Svar
28
· Visningar
5 977
Senast: Linda_A
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
5 125

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka