Slickar och slickar och.....

Z

Zita

Min dotters taxfröken, hon är väl drygt 10 år, har börjat slicka på nästan allt, på golvet, i soffan, även på den andra hunden om han är i närheten, jämt och ständigt. Vad kan det bero på? Kan det vara en fix ide´. Har man tvättat golvet, så ska det slickas och det blir ju kladdigt och inte alls trevligt. Kan hon sakna nåt, eller vad kan det bero på? Nån annan som har dessa olater?

Sv: Slickar och slickar och.....

Jag vet hundar som varit hysteriskt slickiga då dom haft
tonsillit.

Halsont kolla med veterinär först .. i annat fall är det säkerligen tristess.. Hunden behöver nog jobba och få mycket aktivering.. taxar behöver lika mycket aktivering som stora hundar.. :)

Om ni nu istället tränar och jobbar massor med hunden så kanske det helt enkelt är för mycket.. hunden kanske måste lära sig att slappna av..

Vad har hunden för liv i det stora hela? hur lång promenader aktivering? vad för mat?

Min jämte gör så ibland. Vi brukar då ta ut honom så han får äta lite gräs och då brukar han sluta.

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 078
Senast: Farao
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 215
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 634
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Försökte hålla de kort, men gick inte så bra. Vet inte hur jag ska hantera denna situation då min hund morrar åt mig, kanske någon här...
2
Svar
38
· Visningar
5 445
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka