Slemmar Ur Munnen

O

ollie

Min häst slemmade idag jättemycket ur munnen när jag tog in honom fr hagen, det rann ut som en tunn stråle. Jag tänkte om han hade blivit biten av en huggorm, men han åt som vanligt o såg inte ut att ha ont. Jag kollade igenom honom men hittade inget,
nån som vet vfr det kunnde bli så??
Vill ju inte att han ska bli sjuk lr når sånt :(

Sv: Slemmar Ur Munnen

Vet inte om det möjligen kan vara samma,men häromdagen när jag var ute med hunden slickade hon på en padda och därefter dreglade hon otroligt!!!Paddor har ju giftigt slem på kroppen.
Kan hästen din ha slickat på en padda måntro?Eller något annat onyttigt?

Har han tillgång till att äta i hagen? Tänkte ifall det kunde ha varit en liten släng av foderstrupsförstoppning som sedan släppte...?

Min häst har haft slemhosta, har din häst hostat ngt de senaste?

Neej, han har inte hostat nåt, å han får äta fritt i hagen, han stod själv just då när jag märkte det,
padda kan ju vara nåt, men jag tror inte han skulle börja slicka på en sån, ändå. men tack iallafall :smirk:

....fast han kan ju kanske ha ätit nåt annat olämpligt...

Min häst slemmar alltid. Står man i stallgången så börjar det droppa/rinna så att det bildar pölar på golvet. Men sen har hon ju tandproblem också. :angel:

Jag har ju börjat gett han magnesium, men tog bort det igår, för då slemmade han oxå, ifall de e det som gör´n slemmig

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 769
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 455
Senast: mackan
·
Hästvård Min åring har en ganska problematisk strålröta i alla fyra hovar och eftersom jag inte är bekant med strålröta under mina 20år som...
2
Svar
29
· Visningar
8 890
Senast: skuggi
·
Hästvård Efter att ha fått ett helt gäng med veterinärer att klia sina huvuden tar jag nu buke till hjälp! Allt började i våras, tror det var i...
2
Svar
33
· Visningar
10 291
Senast: Lisa2014
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Sytråden del 4
  • B12brist?