mysko

Trådstartare
I kväll när jag sopade i stallet så såg jag 2 slemhögar stora som handen :eek:
hon har hostat lite precis när vi kommer igång vid ridningens början och hon har fått ur sig en del MEN att det fanns så mycket visste jag inte.
Det är ju bra att hon får upp det men varför har hon det om hon inte är sjuk???
Hon har ingen feber och är pigg för övrigt.
Ska ringa Vet. i morgon men frågar er innan om ni varit med om detta och vad ni gjorde åt det?

tack på förhand

Sv: Slem

Min gamla sam som inte finns mer hostade sådana slem högar ibland.
Men hon var dammkänslig och kunde reagera om man ex lagt in nytt spån.

Hon hade heller aldrig feber. Hon hostade inte under långa perioder, som ibland varade många månader.

Vi de tillfällen hon hade torrhosta så gav jag Bisolvon, och då kom slemmet upp.

Jag hoppas det inte är något att oroa sig för när det gäller din älskling.

:bow: men hon har aldrig gjort så under de 4 åren jag haft henne.
Hon kanske är kännslig då hon börjat nu vid installning och i ett nytt, gammalt stall.
Är nog lite dammigt där.
Ska kolla med Vet. i morgon iaf om det behövs tas prover.

Ditt svar lugnade mig :bow:

Jag tror inte att du behöver vara orolig heller. Hon är ju pigg för övrigt som du skrev. Du får se det som om det va en rejäl "snor loska" bara.

jo det är sant men att hon hostar (2-3 gg) upp vid ridning gör ju att hon har en massa slem i kroppen.
Frågan är om man måste medicinera henne för något

får höra vad Vet.säger.

Min häst har kronisk bronkit,och då hade de slem som ligger långt nere i halsen,som de ibland får opp när de hostar!
Förmodar att du kommer att få Fabrol eller nåt till din häst,det är slemlösande...
Hoppas det går bra!

Liknande trådar

Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 013
Senast: Roheryn
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 414
Senast: Freazer
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Tänkte på det där med fobier och hur man faktiskt kan vända dom själv, när jag i går kväll åkte till ett ställe jag aldrig varit på och...
Svar
10
· Visningar
846
Senast: hundtant
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 977

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka