Slarvig översättning bakom logotypefadäsen

(Ridsport) Översättningsfel. Det är Svenska ridsportförbundets förklaring till förvirringen och alla upprörda känslor kring reglerna om logotyper med mera på ridutrustning. Nu ber förbundet om ursäkt för sin otydliga information.

Läs mer...

Sv: Slarvig översättning bakom logotypefadäsen

Tyvärr blev det inte mycket tydligare, bara mer öppet för tolkningar.
Jag tror och hoppas på att dom menar att man inte får ha stora loggor på schabrak och luva men på övrig utrustning som sadel, hjälm, benskydd mm så är märken ok. Det är ju inte direkt genomförbart att byta sadel och hitta benskydd utan text på.

Jag tyckte inte heller att det blev tydligare, utan snarare ännu rörigare.

Kopierat härifrån.

Måste jag göra mig av med hela min utrustning nu och köpa nytt?
Nej, det ska inte vara nödvändigt. Kontrollera logotyper på ridjacka eller motsvarande, ridbyxor, skjortkrage, hjälm för ryttarens del samt schabrak och insektsluva för hästens del.

Så som jag förstår det så gäller reglerna om 3*1 cm på all ryttarens klädsel, förutom stövlarna. På hästen är det endast schabrak och luvan som kontrolleras.

Från och med 2012 behövs inget skriftligt avtal mellan ryttare och sponsor så länge allt tävlande sker i Sverige.

Och iom det så kan de aldrig bevisa vem som är sponsrad eller inte därmed är det precis lika fritt som innan att använda loggor som håller sig inom måtten för sponsrade loggor alltså betydligt större än 1x3cm så länge man tävlar i Sverige.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Flera tunga namn inom ridsporten har gått ihop i ett mycket kritiskt brev till Svenska Ridsportförbundet. Tre av arrangörerna bakom...
Svar
1
· Visningar
925
Senast: Seabaz
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok I min panik över att jag måste använda min urusla engelska på mitt nya jobb så anmälde jag mig till två engelskakurser nu under våren –...
Svar
0
· Visningar
417
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (Sundsvalls Tidning) Det har stormat i Ridsverige under julhelgen sedan Svenska ridsportförbundet förtydligat bestämmelserna kring...
Svar
0
· Visningar
788
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (Ridsport) Begränsningarna i storlek för logotyper som står i TR är bara rekommendationer. Det skriver Svenska ridsportförbundet på sin...
Svar
0
· Visningar
657
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama