• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare engelsett
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 701
E

engelsett

Har en fråga ang. vaccinering mot influensa. Min häst har alltid fått den i maj men nu i år har jag helt glömt bort den där sprutan...kan man ge den nu utan att göra om hela grunden? Någon som har en aning? tacksam för svar

Sv: slarv...

Hej.
Om jag har fattat de hela rätt så behöver du inte göra om hela grunden om du har en häst som har ett fullt skydd sedan tidigare utan de är bara att ge sprutan nu.
Har du däremot en häst som du tävlar eller något som du e ute bland hästar mycke, så brukar de krävas att du har ett vaccinations schema som är korrekt.

Mvh

Liknande trådar

Hästvård Hittat tillbaka till bukefalos som man en gång i tiden hängde på både i tonåren och vuxen och hittat tillbaka på grund av att jag tycker...
Svar
1
· Visningar
361
Senast: Elo
·
Ekonomi & Juridik Hej! Har lite frågor ang. hästar som inte blivit färdigregistrerade och vad som kan vara viktigt att tänka på i detta fall. Kikar...
Svar
11
· Visningar
958
Senast: Roheryn
·
Hästvård Hovslagaren var här igår. Han hade sin praktikant med som varit med ett par gånger förr. Hen går sista terminen på...
Svar
19
· Visningar
1 227
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Jag skall hålla mig kortfattad och tar gärna emot erfarenheter av er som har haft unga unghästar med svullnad. Mitt sex månader gamla... 2 3
Svar
54
· Visningar
5 117
Senast: MayGrace
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tuggbensfavoriter
  • Annonsera mera hundar 2
  • Bråkande hundar