E

engelsett

Har en fråga ang. vaccinering mot influensa. Min häst har alltid fått den i maj men nu i år har jag helt glömt bort den där sprutan...kan man ge den nu utan att göra om hela grunden? Någon som har en aning? tacksam för svar

Sv: slarv...

Hej.
Om jag har fattat de hela rätt så behöver du inte göra om hela grunden om du har en häst som har ett fullt skydd sedan tidigare utan de är bara att ge sprutan nu.
Har du däremot en häst som du tävlar eller något som du e ute bland hästar mycke, så brukar de krävas att du har ett vaccinations schema som är korrekt.

Mvh

Liknande trådar

Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 250
Senast: skiesabove
·
Hästvård Köpte en häst för ett halvår sedan. Besiktigad ua vid försäljningen, ingen röntgen gjordes. Efter ett par månader uppmärksammades...
Svar
17
· Visningar
1 583
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 305
Senast: Roheryn
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
849
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka